Cronici martiene

„Noi, pământenii, avem talentul de a distruge tot ce e mare şi frumos. Singurul motiv pentru care n-am instalat tarabe cu crenvurşti în templul egiptean de la Karnak este pentru că nu era la îndemână şi n-avea nici un beneficiu comercial deosebit. Iar Egiptul e doar o mică părticică din Pământ.”

„Asta e greşeala pe care am făcut-o noi când a apărut Darwin. I-am îmbrăţişat, pe el, pe Huxley şi pe Freud, cu zâmbetul pe faţă. Apoi ne-am dat seama că Darwin şi religiile noastre nu erau compatibile. Sau, cel puţin, aşa am crezut. Am fost proşti. Am încercat să-i clintim pe Darwin, Huxley şi Freud. Nu s-au mişcat prea mult. De aceea, ca idioţii, am încercat să dărâmăm religia. Am reuşit destul de bine. Ne-am pierdut credinţa şi ne-am învârtit, întrebându-ne care este scopul vieţii. Dacă arta nu era decât răbufnirea frustrată a dorinţei, la ce era bună viaţa? Credinţa ne răspunsese mereu la toate întrebările. Totul a fost însă măturat odată cu Freud şi Darwin. Am fost şi continuăm să fim o rasă pierdută.”

„Marţienii au descoperit secretul vieţii de la animale. Animalul nu-şi pune întrebări despre viaţă. El trăieşte. Scopul vieţii lui este viaţa; el se bucură şi se desfată de viaţă.”

(Ray Bradbury)

Published in: on Mai 28, 2010 at 14:03  Comments (2)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2010/05/28/cronici-martiene/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 comentariiLasă un comentariu

  1. wb 🙂

  2. E o greseala sa incerci sa darami traditile si religia. Nu sunt de acord cu ideea conform careia „noi pamantenii distrugem tot ce e mare si frumos” Noi suntem „lumina lumii”-asa spune Biblia. Imi place sa cred ca oamenii sunt mai mult buni decat rai, ca mai mult construiesc decat distrug. Consumam mult, aici e problema si deja resursele sunt insuficiente. Depinde de noi sa lasam ceva in urma si copiilor nostri.


Lasă un răspuns

