litanie impotriva fricii

“Sa nu ma tem.

Frica ucide mintea.

Frica este moartea marunta, purtatoarea desfiintarii totale.

Voi infrunta frica.

O voi lasa sa treaca peste mine, prin mine.

Si, dupa ce va fi trecut, imi voi intoarce ochiul interior si voi privi in urma ei.

Pe unde a trecut frica, nu va mai fi nimic.

Voi ramane doar eu.”

Dune, evident.

Published in: on Ianuarie 7, 2010 at 15:59  Comments (19)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2010/01/07/litanie-impotriva-fricii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

19 comentariiLasă un comentariu

  1. ” Vei simţi durere în mîna din cutie. Suferinţă. Dar ia aminte! De-ţi tragi mîna îţi voi străpunge gîtul cu gom jabbarul ― iar moartea va veni la fel de iute ca securea călăului. Retrage-ţi mîna şi gom jabbarul,otrava care nu ucide decît animalele, îţi ia viaţa. Ai înţeles?
    ― Ce-i în cutie?
    ― Suferinţă.
    ……
    ― Ai auzit de animalele care-şi retează cu colţii laba ca să scape din capcană? Un vicleşug demn de un animal. Omul însă trebuie să rămînă în capcană, să îndure suferinţa şi să se prefacă mort, ca să-l nimicească apoi pe cel ce-i ameninţă întreaga specie.
    …..
    ― Pentru ce faci asta? întrebă Paul.
    ― Ca să aflu dacă eşti om. Taci!”

  2. Amin!

  3. Am citit Dune acum multi ani si culmea e ca acest adevar(„frica ucide mintea”)l-am retinut si eu.L-am si verificat pe propria piele,l-am observat si la altii din pacate.Frica in nici un caz nu vine de la D-zeu :)Cei care spera, care cred, care iubesc,care sunt sanatosi si duc o viata sanatoasa-nu cred ca au motive sa se teama.Viitorul e in mainile lor.Sunt proprii lor stapani si se pot bucura de darul acesta:viata.

  4. Daca nu exista frica, nu ai ce sa lasi sa treaca dincolo, prin sau peste sau oricum….

    Suna frumos, interesant, provocator, dar este numai un joc de cuvinte. Daca meditati asupra ideilor exprimate, veti intelege ca aceasta litanie da viata fricii, fara ca macar sa rcunoasca aceasta.

    Da, frica exista sau nu. Atat si nimic mai mult.
    Iar frica e intotdeauna legata de o pierdere.
    Iar pierderea e legata de posesie.
    Iar posesia este…. nu va spun mai departe. Oricum am spus suficient de mult.

  5. Ce nostalgie m-a cuprins…

  6. ce-mi place cartea asta!

  7. nu cred ca litania se refera la problema existentei sau neexistentei fricii. cred mai degraba ca se refera la faptul ca oricum frica exista fie ca ne place sau nu.. ce ne diferentiaza pana la urma este daca avem capacitatea de a accepta frica ca atatare si a o depasi.. frica duce in general la panica daca nu o accepti si nu o domini ..iar panica duce in mod evident la esec…

  8. Chiar m-ai facut curioasa! Spre rusinea mea nu am citit cartea la care faci precizarea aici si nici autorul. Dar o sa vad ce gasesc si ce pot citi…
    Merci!

  9. @kaffein: foarte bine punctat. o-ntrebare: este cumva un „ta” extra in „atatare”? parca nu-mi suna bine..

    @lolita: citesti dune pentru prima data, sau o recitesti? eu, sincer sa fiu, nici nu mai sunt sigur daca am citit cartea sau am vazut numai filmul; sigur sunt ca filmul nu l-am vazut in totalitate, si cam asta-i tot 🙂

  10. ioi, mi/ai amintit de liceu… cand devoram Dune.dar sa nu te temi, nu ai de ce 🙂

  11. @zamolxis: evident ca este doar la mine .. si evident ca e o greseala 🙂 .. si daca imi permiti o recomandare ..filmul e de 2 lei pe langa carte ..

  12. wow! suna bine…

  13. Lolie, Lolo, Lulu… Ce faci, drăguţa noastră? Ţi-e bine? Aşteptăm semn de la tine şi surâsuri şi frumoase-înmiresmate cântece, istorii, imagini.

  14. «În lume veţi avea necazuri, dar îndrăzniţi, Eu am biruit lumea.»
    (Ioan, 16.33)

  15. Dumnezeu poate fi cel mai bun aliat impotriva fricii.

    Pe o mare involburata in plina furtuna naviga o corabie din lemn veche. Toti pasagerii erau innebuniti si alergau pe punte impiedicandu-se unii de altii, in incercarea lor de a-si salva viata si avutul, numai un ofiter tanar statea si se uita zambitor la valuri. Sotia ofiterului cuprinsa de frica il intreaba:
    – Cum poti sa stai asa de calm cand noi pierim?
    Ofiterul scoase sabia din teaca si o indrepta spre inima ei, intreband-o:
    -Ti-e teama?
    -Nu. Esti sotul meu stiu ca ma iubesti si nu mi-ai face rau.
    -Draga mea, ai dreptate. Dumnezeu este Creatorul Universului, si ne iubeste. Stiu ca Dumnezeu nu ne-ar face rau. De aici si linistea mea.
    Curand furtuna se potoli.

    Sufletul mandru care se bizuie numai pe sine este sclavul fricii, el se teme si fuge la cel mai mic zgomot sau umbre. (Scara – Sfantul Ioan Scararul)

  16. Acum citesc partea a 3-a din serie, Copiii Dunei. Mi-a placut foarte mult Dune, de asemenea am tinut sa retin aceasta litanie impotriva fricii. Nu pentru ca as fi un fricos, imi place sa cred ca nu ma tem de nimic, dar cine stie cand, intr-o zi, voi avea nevoie de ceva sa ma intareasca.

    Cum a spus si kaffein filmul e de 2 lei pe langa carte. Ieri am vazut prima parte, mai mult de curios, sa vad cum au zugravit personajele. Ei bine pe langa faptul ca nu au urmat punctele cheie ale cartii, au mai facut si greseli (de exemplu cand Paul si Dna. Jessica pleaca la topter, chiar la sfarsitul primei parti… in sietch Paul are barbitza, in topter deja nu mai are).

    In fine, parerea mea e ca seria Dune merita tot respectul… la fel ca si Saga lui Ender si Saga Umbrelor (Orson Scott Card) si Saga Robotilor si Saga Fundatiei (Isaac Asimov). Le recomand si pe acestea, sunt niste carti foarte bune. De asemenea, va mai recomand, Stapanul Cantecelor (Orson Scott Card).

    Gata cu recomandarile din partea mea…. citesc SF doar de vreun an.

  17. saga umbrelor si pe cea a robotilor nu le-am citit. din restul mi-a placut mai mult cea a lui Ender. cat despre ecranizarea romanului Dune, imi aduc aminte ca am facut odata un maraton si l-am vazut tot. insa n-a meritat efortul

  18. ahhh… minunat. darael ca un cub de gheata, ca o frina fara ABS, ca pasarea-abtibild lipita pe geam…

    oare de ce?…

  19. […] litanie impotriva fricii January 201018 comments 4 […]


Lasă un răspuns

