vizionari

Vazut Antichrist. Infiorat zdravan, oprit de cateva multe ori ca sa-mi trag sufletul, parut rau ca am mancat ciocolata, terminat cu durere de stomac. Crunt. M-am gandit intotdeauna ca cel mai rau lucru pe pamantul asta suntem noi, oamenii. Cel mai urat si cel mai frumos. Dar nimic nu poate egaliza raul pe care il facem atunci cand vrem. Atunci cand credem ca trebuie sa platim celorlalti, sau sa ne pedepsim pe noi insine pentru ceva. Mi-am adus aminte de un alt lucru. De tot raul pe care oamenii l-au facut si continua sa-l faca celorlalti in numele unor idealuri de dincolo de ei. De fapt il fac din lasitate, din slabiciune, din incapacitatea de a ierta.

Exista momente in care as vrea si eu sa ma pot lasa prada panicii. Sa nu mai controlez mereu, sa ma abandonez durerii pur si simplu. N-am reusit niciodata in mod complet. Ceva in mintea mea a fost mai puternic, rationalul a invins intotdeauna. Si-am trecut peste toate. Doar mie am incercat odata sa-mi fac rau.

Nu mai cred in povesti. Mi-e frica de oameni, atunci cand sunt ignoranti, fanatici, lasi. Dar nu cred c-as putea face rau in mod deliberat doar pentru razbunare. Cu atat mai putin de placere.

Vazut si The box. A apasa sau nu butonul care omoara un om necunoscut. Pentru un milion de dolari. Eterna intrebare: ce-ai fi capabil sa faci pentru un milion de dolari. Ai apasa ori nu butonul? Rautate gratuita. Eu asa am perceput-o. De ce sa omori? E drept ca suntem cam multi pe planeta asta. Insa nu e dreptul nostru de a lua vieti. Si-asa vrand-nevrand influentam pe ceilalti, facem rau prin simplul fapt ca respiram cateodata. Cum sa ai curajul de a dispune de existenta altuia?!

Published in: on Ianuarie 2, 2010 at 22:54  Comments (10)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2010/01/02/vizionari/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 comentariiLasă un comentariu

  1. sunt foarte interesante motivele pentru care un om ar face rau altei fiinte umane ..si raspunsuri si motivatii sunt multe.. in mod categoric unele dintre cele mai frecvente sunt lasitatea, frica si neputinta… dar ce ne facem cu cruzimea … si aici as indrazni sa reamintesc ca cele mai crude fiinte umane sunt copii … nimic nu intrece ca rautate si cruzime modul in care copii isi fac rau unul atuia … se spune ca nici nu adult nu e capabil sa atinga gradul de cruzime cu care un copil face rau altui copil ..sau cum rupe in bucati o broasca doar din curiozitate ..si ajung sa ma intreb ..ce valori ne definesc de fapt pe noi ca oameni?! … sunt inocenta si frumusetea unui copil? … sau cruzimea si rautatea lui ?

  2. vazut si eu „Antichrist”, asa ca de penultima zi din an. luat prag….ninsoarea asta de blog ma duce cu gandul la primele cadre ale filmului. Inca mai cred in povesti, daca tai restul filmului, chiar daca „vazut”tot filmu’, chiar daca „venit” intr-un moment aiurea, chiar daca tot raul din lume”(a)invins” in momentele acelea.

  3. Constientizarea si tristetea ta in fata intunericului atesta dragostea ta pentru lumina.Inca o dovada ca esti un om bun 🙂

  4. kefein, despre rautatea copiilor am incercat sa vorbesc in postul cu Imparatul mustelor. Sunt intru totul de acord cu tine.

    almanahe, nu stiu daca frumusetea primei parti ajunge pentru a compensa restul filmului. pe mine nu m-a lasat sa dorm asnoapte filmul asta….

    roxana, lumina e in ochii tai. si-o proiectezi pe tot ceea ce te inconjoara. datorita tie eu stiu ca pe lume mai exista si oameni frumosi

  5. io nu m-as gindi decit la un singur lucru. daca ar fi mai multe butoane si mai multi oameni in dilema?

  6. e un singur buton, insa cum e mereu dat oamenilor care nu se cunosc intre ei e simplu sa le vina randul tuturor celor care apasa… de fapt asta e si ideea. se omoara unul pe celalalt toti cei care apasa.

  7. Completare:
    ”Paradoxul vremurilor noastre în istorie este ca avem cladiri mai
    mari, dar suflete mai mici; autostrazi mai largi,dar minti mai înguste.
    Cheltuim mai mult, dar avem mai putin; cumparam mai mult, dar ne bucuram mai
    putin.
    Avem case mai mari, dar familii mai mici. Avem mai multe accesorii,
    dar mai putin timp; avem mai multe functii, dar mai putina minte, mai multe
    cunostinte, dar mai putina judecata; mai multi experti si totusi mai multe
    probleme, mai multa medicina, dar mai putina sanatate.
    Bem prea mult, fumam prea mult, cheltuim prea nesabuit, râdem prea
    putin, conducem prea repede, ne enervam prea tare, ne culcam prea târziu, ne
    sculam prea obositi, citim prea putin, ne uitam prea mult la televizor si ne
    rugam prea rar.
    Ne-am multiplicat averile, dar ne-am redus valorile.
    Vorbim prea mult, iubim prea rar si urâm prea des.
    Am învatat cum sa ne câstigam existenta, dar nu cum sa ne facem o viata.
    Am adaugat ani vietii si nu viata anilor.
    Am ajuns pâna la luna si înapoi dar avem probleme când trebuie sa traversam
    strada sa facem cunostinta cu un vecin.
    Am cucerit spatiul cosmic, dar nu si pe cel interior.
    Am facut lucruri mai mari, dar nu mai bune.
    Am curatat aerul, dar am poluat solul.
    Am cucerit atomul, dar nu si prejudecatile noastre.
    Scriem mai mult, dar învatam mai putin.
    Planuim mai multe, dar realizam mai putine. Am învatat sa ne grabim, dar nu
    si sa asteptam.
    Am construit mai multe calculatoare: sa detina mai multe informatii, sa
    produca mai multe copii ca niciodata, dar comunicam din ce în ce mai putin.
    Acestea sunt vremurile fast-food-urilor si digestiei incete;
    oamenilor mari si caracterelor meschine; profiturilor rapide si relatiilor
    superficiale.
    Acestea sunt vremurile în care avem doua venituri, dar mai multe
    divorturi, case mai frumoase, dar camine destramate.
    Acestea sunt vremurile în care avem excursii rapide, scutece de
    unica folosinta, moralitate de doi bani, aventuri de-o noapte, corpuri
    supraponderale si pastile care îti induc orice stare de la bucurie la
    liniste si la moarte.” Octavian Paler – Paradoxul vremurilor noastre

  8. dai o cioco ca ma botezasi … macar atat sa spun sa ma scot ca de citit tot nu am facut-o inca 😛 ..

  9. scuze. se mai intampla 🙂

  10. the box vreau sa-l vad si eu. din pacate, nu prea imi place de cameron diaz. eh!


Lasă un răspuns

