Viori aprinse, femeile

Viori sunt femeile,
tremur în palme răsfrânt.
Le slăvesc şi le cânt
pentru sfârşitul de drum
ce-l au pe pământ.
Lemn moale, lemn sfânt!
Viori sunt femeile,
vibraţie fără cuvânt,
viori aprinse subt arc
în flăcări şi fum. (Lucian Blaga)

Poezia asta se vrea un comentariu la ceea ce-a spus DulceDeea: „E ca si cum as fi cantat o simfonie unui surd. Unui surd care n-a auzit niciodata sunete. Si care nici nu-si poate imagina ce este muzica”-referindu-se la dragostea inselata, neimpartasita.

Pentru ca eu cred ca mai presus de reciprocitatea sentimentului, de acel „da-mi inapoi, pentru ca si eu iti dau”, exista imbatarea, cantul, ce nu au nevoie nici macar de urechea atenta. Isi ajung lor insele, trezesc la viata, fac sa vibreze trup si suflet. Doar pentru asta si ar trebui sa fim recunoscatori ca suntem capabili sa ne indragostim. Dincolo de faptul ca celalalt iti raspunde sau nu in acelasi fel…

Published in: on Decembrie 17, 2009 at 16:51  Comments (4)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/12/17/viori-aprinse-femeile/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 comentariiLasă un comentariu

  1. Minunată poezia, Lolitta. O ştiam, o citisem cândva, a fost o readucere aminte preţioasă. Eu sunt recunoscătoare că mă pot îndrăgosti… oho! cred cred că este unul din marile daruri pe care mi le-a dat viaţa – o inimă neostenită şi un avânt perpetuu, de adolescenţă. Ce doare şi mă îngrijorează e că alegerile mele sunt prea des şi prea amar de nepotrivite. Şi atunci mă întreb dacă orbirea aceasta, dacă repetarea ei nu e semn de greşeală, nu e semn că neiubirea mă ameţeşte de cap, simpla pasiune, simpla sete de a trăi intens…

  2. draga Deea, pot doar sa-ti spun ca eu intre amorteala depresie, a vietii tarate de pe o zi pe alta si avantul iubirii, prefer dragostea. chiar si pentru persoanele nepotrivite. in definitiv ardoarea de-a trai pe care ti-o daruieste simpla existenta a acelor persoane e mai importata decat orice altceva

  3. Ador starea de indragostire 🙂 Pentru ca totul vibreaza, pentru ca avem o stralucire in ochi in aceste momente. Poti fi indragostita de o idee, de un vis, de o persoana. Si cand ma ia valul de indragostire o savurez cum se cuvine 🙂

  4. Rox, chiar ca ai descris bine starea. Tot de aceea imi place si mie tare sa ma indragostesc 🙂


Lasă un răspuns

