Poem de sambata

Vârsta de aur a dragostei

Mâinile mele sunt îndrăgostite,
vai, gura mea iubeşte,
şi iată, m-am trezit
că lucrurile sunt atât de aproape de mine,
încât abia pot merge printre ele
fără să mă rănesc.

E un sentiment dulce acesta,
de trezire, de visare,
şi iată-mă fără să dorm,
aievia văd zeii de fildeş,
îi iau în mână şi
îi înşurubez râzând, în lună,
ca pe nişte mânere sculptate,
cum trebuie că erau pe vremuri,
împodobite, roţile de cârmă ale corăbiilor.

Jupiter e galben, şi Hera
cea minunată e argintie.
Izbesc cu stânca-n roată şi ea se urneşte.
E un dans iubito, al sentimentelor,
zeiţe-ale aerului, dintre noi doi.
Şi eu, cu pânzele sufletului
umflate de dor,
te caut pretutindeni, şi lucrurile vin
tot mai aproape,
şi pieptul mi-l strâng şi mă dor.
(Nichita Stanescu)

Published in: on Noiembrie 14, 2009 at 13:01  Comments (8)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/11/14/poem-de-sambata/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 comentariiLasă un comentariu

  1. servus…
    Nichita, din nou… Inconfundabil, si parca niciodata de ajuns cu toate ca, iata, din fericire il regasesc atit de des… si, da… uneori e atita dor…
    toate cele bune

  2. multumesc, Flavius. Sper sa fie…

  3. 🙂

  4. poemele au, în general, un fel de vocaţie a lichidării; noi, oamenii, mai bine scriem pentru a materializa o idee, decât pentru a o duce la bun sfîrşit trăind-o ca pe o misiune ce-şi conţine propria fericire.

  5. Atat de frumos ca suflet, Nichita Stanescu!
    Pacat ca… ca om… aproape nimic!
    Dar nu e un aspect care merita interes… Gustam cu drag si placere poemele lui!

  6. stia omul asta sa aseze cuvintele cat sa te atinga in cele mai intime ganduri si emotii

  7. o, ce frumos

  8. mno mai lolitto io ‘ramasesem’ cu o chestie ‘definitiva’ … mi-a ramas pe cap – in cap – ” Au innebunit salcamii ” … posibil destul de greu de ‘potrivit’ cu Nichita a lu’ Stanescu 🙂 ( pentru mine nu-i greu )
    mno .. asa sa fie precum iti doresti ! 🙂


Lasă un răspuns

