Leac impotriva depresiei

BaudolinoNu stiu altii cum sunt, dar eu, cand am de citit, nu-mi mai trebuie nimic altceva. Adica nu ma mai intereseaza pe ce fel de lume sunt, daca a cazut guvernul sau s-a declansat vreun razboi (bun, in general is eu cam in afara realitati, dar in momentele alea e si mai si), daca am o viata cum trebuie sau nu. Pur si simplu ies din zilele mele si ma arunc complet in lumea cealalta. Am mai zis eu ca cititul e pentru mine ceea ce e probabil iarba sau vreun alt fel de drog pentru cei care folosesc asa ceva.

Partea cea mai complicata e ca nu ma pot opri din citit. Adica as vrea si eu sa pot savura pe indelete randurile, sa ma pot intoarce la pagina din urma, dar nu, dom’le. Eu trebuie sa merg cu sufletul la gura pana ma ustura ochii, ca altfel nu pot sa adorm daca nu stiu cum se termina.

Voiam sa spun ca mi-a placut Baudolino de n-am mai putut. Nici n-are cum sa nu placa, oricat de carcotas ai fi. Pai lumea aia, mai frumoasa ca-n povesti, unde-o mai gasesti? Trebuie musai sa fac rost si de ultimul roman al lui Eco.

V-as fi dat niste citate faine, dar mi-e lene sa ma apuc de tradus din italiana. Puneti mana si-o cautati si-o cititi, cei care inca n-ati facut-o, ca merita.

Maine ma apuc de recitit (nu mai stiu a cata oara, ca le-am pierdut sirul) Un veac de singuratate, ca sa nu ies de tot din lumea basmelor. Cred ca e un bun remediu impotriva depresiei. Si are mai putine efecte colaterale decat orice fel de pastile.

Published in: on Octombrie 14, 2009 at 20:43  Comments (17)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/10/14/leac-impotriva-depresiei/trackback/

RSS feed for comments on this post.

17 comentariiLasă un comentariu

  1. Cu postarea aceasta ai devenit cea mai buna prietena a Panterei. Stai ca tropaie si ea mintenas pe aici.

  2. 🙂 e meritul ei ca eu l-am descoperit pe eco asa cum trebuie! si baudolino tot din cauza ei mi l-am cumparat!

  3. da, de fapt chiar simt asa o bucurie imensa cand altcuiva ii place de Eco! mai ales daca e datorita [si nu din cauza, bine lolit? :D] mie.

    lolit, tu citesti foarte repede, te admir pentru asta! eu pe lume pot doar sa… mananc foarte repede 🙂

    mnah, mi-ai facut un cadou fain cu insemnarea asta :>

  4. Voi citi si eu cartile amintite de tine!Acum citesc Nostalgia, lui Cartarescu:)

  5. didule, datorita pentru ca e Eco si gata, din cauza pentru ca m-a costat 10 euro cu reducere cu tot 😛
    sa stii ca nu am viteza chiar mare la citit, dar din fericire am la dispozitie mult timp pe care il pot petrece citind

    roxana, spor! sa-mi spui cum e, ca eu n-am citit-o

  6. hai ca-ti spun eu, e f naspa in afara de ruletistul care are niste imagini aproape geniale ;D

  7. dana, presupun ca e o gluma, nu?

  8. auci ;D
    da, parca imi amintesc ca tie iti placuse mult
    nu era o gluma, adica era o gluma cum am formulat si aerul ca nu e nimic relativ in asta, dar mie nu mi-au deloc celalalte povestiri, nu mi-a placut decat ruletistul
    si nici ruletistul in totalitate, cat personajul, modul in care isi traia el viata. ma fascina mai ales faptul ca era mort de frica de cate ori isi baga pistolul ala in gura (sau il ducea la tampla? ), nu o facea pt ca era curajos, sau pt ca ii era indiferent. imi placea cum lesina dupa sau cum ii era rau zile in sir
    ma rog, fiecare cu gusturile lui
    😛

  9. pai daca etichetezi asa o astfel de carte, ma gandesc ce a mai ramas de apreciat in proza romana contemporana… care e subtirica de felul ei. in fine, lolito, citeste cartea asta, ca alta asa nu mai apare, ma rog, cu exceptia Orbitorului, varianta extended a Nostalgiei.

  10. pana la urma mie nu mi s-ar parea corect sa .. apreciez ce scrie cartarescu doar pt ca (sau puternic sub influenta faptului ca..) alti autori romani nu avem
    mi-a mai placut travesti, de exemplu. mi s-a parut mai interesanta decat povestirile din nostalgia

    nici mie nu mi se pare ca avem prea multa lit romana contemporana, sau poate nu m-am interesat eu prea mult de scriitorii tineri, dupa ce am citit chestii din astea… luminita marcu sau bobe, cpb, si verdes si am avut sentimentul unui .. pattern care nu era ..pe gustul meu

    paler intra la lit contemporana, nu? buzura.ion vianu

    nu stiu, cred ca nu insinuai asta, dar nu mi se pare corect sa-mi cobor standardele (oricat de subiective ar fi ele, si n-o sa neg ca sunt) doar ca .. avem si noi un scriitor roman. ..

  11. ca sa* avem si noi un scriitor roman
    🙂
    ma rog 😛

  12. apăi ca paler doar nu o fi romancier…

    oricum e dezamagitor pentru mine. in fine.

  13. ba viata pe un peron e roman
    de exemplu

    mie imi place paler 🙂

  14. ma simt de parca am deturnat discutia, poate apare acum did si ma ia la injuraturi ;D
    :))

    mai bine ne dadeai citatele alea, ca sa poata sa-si dea cu parerea si cei care n-au citit baudolino ;D

  15. asadar mie orbitor mi-a placut, dar cum spuneam de Nostalgia inca n-am avut parte asa ca nu ma pronunt. Oricum, Cartarescu e pe gustul meu, deci nu cred ca voi avea surprize neplacute

  16. constat ca mi-e rusine ptr ca nu am mai citit de ceva vreme o carte. 😦
    la naiba cu jocurile astea de calculator! m-au monopolizat de ceva vreme. sa stii ca si de acolo inveti lucruri bune, cum ar fi….aaaaaa…..sa ma gandesc…a, da! viteza de reactie….:D

  17. eu nu ma apuc de ele, ca dau dependenta. cel putin in ceea ce ma priveste… si deja am destule vicii ca sa nu mai adaug si jocul pe calculator printre ele


Lasă un răspuns

