Intimitati

Cititul ca un drog. Cu cartea in fata de cand deschid ochii dimineata pana noaptea tarziu, cand nu ma indur s-o las din mana ca sa ma duc in cealalta lume de vise. Ca un alcoolizat pentru care vinul, tuica sau martini au de la un punct incolo acelasi gust bun pentru ca ii opresc tremuratul, la un moment dat nici macar nu prea mai are mare importanta ce anume citesc. Aventuri, politiste, filosofie, romane roz, orice imi poate acapara mintea.  Doua zile cu Papillon, ieri si azi cu o poveste criminala. E modul meu de-a face sa treaca zilele fara sa ma apese. Nu mai conteaza daca e prea cald sau daca s-a mai intamplat un cutremur ori vreo schimbare de regimuri politice. Eu oricum eram departe.

Cum sa ma apuc de scris vreodata?! E ca si cum ai cere unui drogat sa aiba forta necesara de-a se apuca de fabricat si vandut droguri cand el stie numai sa le consume. Ce satisfactie ii poate da?

Cred ca e acelasi motiv pentru care n-as vrea sa castig vreodata la loto. Sau mai bine zis  mi-ar fi indiferent. Ceea ce-mi doresc, timpul numai al meu in care sa pot devora orice imi cade in mana, il am deja. Mai mult ce-as putea vrea? Unii ar spune ca as putea trai. Ca sa ce? Fiecare are un ideal in viata. Al meu e acela de-a fi bibliotecare. Pentru ca asa as avea acces nelimitat la un numar de carti care in sfarsit ar depasi fizic timpul vietii. N-as mai avea atacuri de panica din cauza ca n-am nimic de citit.

Mi-aduc aminte de bunicul meu. Avea un fel de fascinatie pentru tot ceea ce insemna litera tiparita. Nu punea pe foc o bucata de ziar daca nu o citea inainte cap-coada. Bunica mea e analfabeta…

Cateodata rezista cateva saptamani fara sa pun mana pe-o carte. Mai ales atunci cand am cateva volume inca necitite. Le pun pe biblioteca de pe hol, ca sa le pot vedea de fiecare data cand ies din camera. Asa ma pot abtine. Pot sa fac diverse activitati mai mult sau mai putin plicticoase. Sau sa dorm cu aceeasi placere cu care citesc. Sa visez intens, directionat, cu episoade care continua de la o noapte la alta si lumi construite numai in vis, despre care atunci cand dorm stiu fara urma de dubiu ca sunt doar ale mele si depind absolut de vointa proprie.

Mai este muzica, tot pana la intoxicare. Oare de ce nu reuseste sa ma prinda in acelasi mod televizorul?!

Published in: on August 12, 2009 at 19:48  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/08/12/intimitati/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 comentariiLasă un comentariu

  1. acu nah, de fusta aia nu ai zis nica. ia mai iesi cu ea si te pupa cu eleganti. fataaaa, trece vara degeaba.

  2. Pentru ca (tembelizorul) nu are cu ce sa te prinda.
    Drogare placuta in continuare 😉 !

    A…. poti sa citesti si in parc imbracata in noua rochita. Sau pe un scaun in noua gelaterie (de la gelato – inghetata); de ce nu ?

  3. pt ca televizorul e de la dracu, de aia. si tu nu esti indracita 😀

  4. si totusi o dilema tare [mereu ma gandesc la ea]: p’o Insula Pustie – un ipod cu baterie solara sau o lada cu carti?

  5. Nu te prinde tv-ul pentru ca nu-ti transmite nimic de natura emotionala. Nimic sa-ti faca placere. Si chiar nu pierzi nimic cu el. Poate doar timpul, aiurea.

  6. cum sa treaca degeaba, mai pitic?! are si ea folosul ei…

    Darael, ca sa ajung in parc am de mers juma’ de Roma, ca pe aici pe aproape nu sunt. in timpul asta mai bine citesc 🙂

    Did, considerat ca aici cam toate televiziunile sunt ale lui Berlusconi… chiar ca nu-mi face placere sa le urmaresc

    strelnikov, mai bine un ipod, ca intra mai multe carti acolo 😛

    thor, stai sa-ti spun ca m-a impresionat grozav. am vazut intr-o seara doua liposuctii la rand, live. si-am jurat ca n-o sa ma ingras niciodata

  7. Ai nervii tari de-ti place sa privesti asa chestii „laiv”. As fi ales un concert de opera. 🙂

  8. eu le-am vazut din greseala, pentru ca era pe canalul respectiv. drept sa spun nici dupa opera nu prea ma dau in vant. prefer un concert rock


Lasă un răspuns

