Impresii

Cica sa scriu impresii din vacanta… Cum poti sa povestesti in cuvinte ceea ce-a fost, ce-am reusit sa adun in suflet, cheful de viata care mi-a revenit dintr-o data?
As putea sa redau in cateva sintagme: am facut pace cu Italia si cu italienii. Din fericire tara asta nu se termina in Roma, pe care eu o urasc din toate puterile sufletului meu. Mai are si orasele construite pe masura oamenilor care le locuiesc, populate de persoane normale, care iti zambesc atunci cand te vad pe balconul de vis-a-vis, chiar daca nu te-au mai vazut niciodata in viata lor.

Si mai sunt si stradute mici, din acelea cu sens unic, largi fix cat sa incapa o masina mica printre case, si uliti intortocheate care se ascund intre ziduri, ca nu mai apuci sa-ti mai dai seama daca esti inca pe strada sau deja ai intrat in holul cuiva.
Si mai ales oamenii. Care iti vorbesc, care nu se uita incruntati sau trec grabiti fara sa iti raspunda macar la salut. Acolo oamenii inca se saluta intre ei asa cum se intampla cand ma duceam in sat la bunica si oamenii isi urau binete pe strada chiar daca nu se cunosteau.
Si mai era si marea la 10 minute de oras. Pe ea am gustat-o doar de doua ori inot, ca apa era un pic prea rece chiar si pentru dorul meu neostoit. Dar era limpede si calma si taioasa ca o mama buna.
Si-am realizat ca de fapt fac si eu parte din omenire, nici mai mult, nici mai putin, ca destinul lumii nu depinde de rasuflarea mea si ca singuratatea, ca orice drog, are efecte colaterale ce pot intrece cateodata deliciile savurate indelung.
Si-am vietuit pur si simplu, am mai si condus pe deasupra cateva sute de kilometri si-am avut cald si bine in aer si mai ales in suflet. Mi-a placut asa de mult incat am pus oraselul acela (Sassari) pe lista locurilor mele dragi, considerandu-l o varianta la intoarcerea in tara. Si-asa am un scop: sa ma mut acolo. Nu stiu daca o sa imi iasa treaba, dar cel putin acum am o speranta in suflet.
Printre altele, am vazut acolo si casele zanelor. Daca prindeam vreuna, o puneam sa-mi indeplineasca pe loc dorinta. Insa n-a fost sa fie.

Published in: on Mai 26, 2009 at 22:37  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/05/26/impresii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 comentariiLasă un comentariu

  1. Fara cuvinte…

  2. Sunt tare bucuroasa pentru tine:)Un loc linistit si frumos caut si eu.In cativa ani voi pleca din Bucuresti:)Asa te vreau:optimista si cu chef de viata:)

  3. 🙂 multumesc, roxana! sper sa reusesti sa iti gasesti locul dorit

  4. life (outside of the city) is indeed beautiful … even if at times harder. 🙂

  5. Eu am fost mai demult in nordul Italiei,intr-un sat de langa Genova care m-a lasat cu gura cascata…Paradisul!Mergeai pe un drum cat incapea o masina,pe o parte muntele si casele cocotate pe el,iar pe cealalta marea,pe marginea careia erau niste enorme stanci cu forme umane,sau la 20 de metri in larg vedeai fie un castel fie o stanca imensa iar in varful ei vedeai un falnic copac…Si oamenii erau minunati,desi aveai impresia ca localitatea nu era populata deloc de italieni ci de englezi,francezi…Sa fim seriosi,oameni faini sunt peste tot,chiar si in Roma pe care tu o urasti atat de mult..Si la Roma am primit zambete din partea necunoscutilor sau cand ceream o informatie pe strada se ofereau mai multi deodata sa ma ajute.Nu mai vorbesc de persoanele cu adevarat educate,italieni cu studii,internationali ca sa zic asa,foarte deschisi la orice tip de comunicare,super amabili,generosi…Las-o balta cu intorcerea in tara,aici in afara de familie nu vezi decat multa mizerie..Poate exagerez putin..,doar putin..

  6. INTJ, unde am fost eu era tot un oras. e adevarat, mult mai mic decat roma, dar tot oras. si era super!

    billyboy, sper sa ajungi in calabria sau sardegna. din punctul de vedere al peisajului cred ca sunt mult mai frumoase decat orice se poate vedea in nord. si da, la stradutele acelea ma refeream…….


Lasă un răspuns

