ca sa stiti

Pentru ca multa lume si-a pierdut valorile, pentru ca altii nici macar nu mai stiu exact ce-s alea. Pentru ca fiecare trebuie sa se cunoasca: „cheia fericirii absolute: sa nu-ti pese. Necesita multa munca si multa determinare, e drept, dar in final, it all pays off.

E orgasmic sa ajungi la un asemenea nivel de detasare incat sa nu mai conteze ce se intampla in jurul tau. Ce ti se intampla nu e nici bun, nici rau, ci pur si simplu e. Pentru mintile mai simple, asta nu inseamna sa-ti bagi picioarele in tot si in toate, ci pur si simplu sa nu preiei singur asupra ta niste responsabilitati care nu-ti apartin si nu iti vor apartine niciodata.”

Restul il cititi la Peculiarme

Published in: on Aprilie 30, 2009 at 15:35  Comments (9)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/04/30/ca-sa-stiti/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 comentariiLasă un comentariu

  1. Comentariul meu e unul sec: „aiurea !”

    Copil bun,
    Doar mortilor Nu le pasa
    Doar oamenilor furnici Nu le pasa
    Doar nesimtitilor Nu le pasa
    si mai sunt cateva categorii asemanatoare, dar imi este lene sa le enumar aici.

    Cum sa ramai indiferent cand Vezi, Auzi, Stii ?
    Un OM nu va putea fi indiferent niciodata. Da, un OM va permite tuturor sa traiasca asa cum doresc, cum aleg ei (chiar daca alegerile sunt neinspirate). Dar chiar si atunci, nu va fi indiferent.
    Chiar daca nu va interveni vizibil, atunci acel OM va simti MILA, adevarata MILA, aceea care implica Cunoasterea… a cunoaste cum puteau sa traiasca oamenii (minunat adica) si cum traiasc acum (jalnic adica).

    Obs: am vorbit de cel care ajunge sa fie OM. Pentru ca doar cel care ajunge sa fie OM cunoaste / traieste / simte Fericirea de care spuneai la inceput.

    Iar restul ?
    Pai restul sunt inca la stadiul de oameni-furnici. Daca 1 (unul) dintr-un milion de oameni-furnici ajunge OM e mare lucru.

  2. „sa nu preiei singur asupra ta niste responsabilitati care nu-ti apartin si nu iti vor apartine niciodata”, grozav ce-mi place mie si jumatatii treaba asta. Ne-am ciondanit ceva ani pe tema asta. Sa ajungem sa intelegem ce depinde de noi, ce sta in puterea noastra, ce putem sa schimbam, lucruri de care ne pasa, iar ce nu putem schimba, ce nu-i in puterea noastra, sa acceptam, sa luam partea buna a lucrurilor sau sa nu ne pese. Cum nu mi-o pasat ca l-or pus pe Obama in frunce, si sigur lui nu-i pasa ca nu-mi pasa mie. Si nimanui nu-i pasa ca nu-mi pasa mie. Nici macar nu puteam sa-l votez. Mnoa, si daca-l puneau in frunce pe UkuwacaNucu, ce puteam sa schimb io ? Nemica. Peculiarme le spune frumos.

  3. in mare sunt de aceeasi parere ca Darael … dar nu as spune mila pentru ca ea implica tot un fel de detasare („nu sunt eu cel care sufera”), pe cand (imho) „Cunoasterea” aia transforma mila in suferinta („si pe mine ma doare”) … iar „Fericirea” e intotdeauna insotita de „Nefericire” (ca altfel nu le-am putea defini).

  4. dara, ca sa putem ajunge la mila ne trebuie multa evolutie. mila e un sentiment care implica superioritate (cel putin din punctul meu de vedere). Oameni cu adevarat e greu sa ajungem…

    sorine, si mie mi-a placut mult de tot fraza cu responsabilitatile. cu atat mai mult cu cat in ultimul timp am simtit-o mult pe propria-mi piele. e greu sa ajungi sa-ti dai seama ca tu, ca individ, nu poti fi responsabil de tot ceea ce se intampla in jurul tau. intr-un fel acest sentiment intra in contrast cu egoismul acela feroce care te face sa crezi ca universul se invarte in jurul tau. cum sa accepti ca de fapt tu nu contezi?!

    INTJ, ai dreptate, ca de obicei 🙂

  5. Ah, cuvintele!…jumătate gând, jumătate întâmplare! Rămân la convingerea-mi! Scenariul (în funcţie de obiectivele cadru şi de obiectivele de referinţă) dintre 2 sau mai mulţi oameni începe într-o cheie şi sfârşeşte în alta…cuvintele se reped şi se succed în funcţie de viteza cu care au fost lansate, ca să atingă în timp record finişul. Nu e neapărat ceva rău, da’ nici bine nu-ţi e când te vezi dedublat şi absurd, şi depăşit pe linia continuă…ca să ştii! 🙂

  6. stii ce spun aici napolitanii? ca regulile sunt facute pentru cei care nu stiu sa se descurce singuri…

  7. io iau complex de vitamina B ca să ajung miserupistă.

    nici eu nu vreau să mă mai atac la toate din jur, ci doar să le accept şi să le iau ca atare

    e greu să ajungi la o asemenea performanţă, dar promite longevitate

  8. Facute ca sa stim. Si eu am aflat. si sunt mai inteleapta odata cu ele!

  9. Reactionam la ce se intampla in jur si simtim atata cat mintea si sufletul poate cuprinde. Cand nu mai incape, apare miserupismul. Putem cuprinde cate putin din fiecare si atunci suntem foarte implicati si sensibili pt cei din jur; sau ne putem consuma toate resursele pe cateva lucruri, si devenim bagatori de picioare.


Lasă un răspuns

