Diverse

Ploaia care spala de doua zile aerul. Miros suav de salcam ce se iteste pe nepregatite printre blocuri. Deci Roma poate mirosi si a altceva decat a pipi/caca de caine si gaze de esapament. Capsuni cu iaurt foarte reci, desi inca am picioarele inghetate in casa, primavara asta intarzie cu vreo 10 grade in minus pe sub limitele anotimpului.
Imagini cu case daramate la cutremur de vreo saptamana la televizor, vina mafiei din constructii care in loc de ciment a pus nisip de pe malul marii. Cica vor fi atenti de data asta ca la reconstruit sa nu-si mai bage coada cei care au produs pagubele. Imi vine sa rad. Din cand in cand cate un politician declara ca mafia este o inventie a televiziunii ca sa castige audienta. Intre timp in Napoli mor pe capete impuscandu-se pe strada. Mai cade si cate un nevinovat, vreun copil ce trecea pe strada, vreun tanar care nu s-a ascuns pentru ca nu si-a dat seama de pericol. Lumea da cate un sms de 1 euro pentru cei care au rams fara case la cutremur si au constiinta impacata c-au fost darnici. Primul ministru isi pune o casca in cap si se plimba printre oameni promitand un oras nou desi ei vor reconstruirea celui vechi.
Pastele care a trecut ca si cum nu ar fi fost, mirosit de la distanta, din veselia celor de acasa si din povestile lor despre ce-au mai facut de mancare sau cat timp le-a luat ca sa faca fripturile pentru toti musafirii.
Film despre discriminarea homosexualilor, frica de diferit a oamenilor obtuzi, rautatea produsa de ignoranta, legendele urbane despre tiganii care fura copii, desi suntem noi, “oamenii civilizati” care furam lor copiii pentru ca nu au grija de ei conform normelor noastre, poporul asta asa de usor de prostit cu minciuni cusute cu ata alba, despre care pana si eu, care nu urmaresc politica si nu cunosc istoria, imi dau seama cat sunt de absurde.
Inventar de tricouri uitate; daca cineva mi-ar lua jumatate din hainele de vara in timpul iernii nu mi-as da seama ca-mi lipsesc, memoria mea refuza sa cuantifice lucrurile materiale care imi apartin, tot ce nu am sub ochi este uitat instantaneu. In rest un fel de pace mica, astept zilele in care ma duc la sala, descarcarea musculara ma odihneste ca un fel de purga.

Published in: on Aprilie 20, 2009 at 20:48  Comments (10)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/04/20/diverse/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 comentariiLasă un comentariu

  1. Fabulos gasita expresia „un fel de pace mica”! Iar „purga” trebuie sa fie un fel de „purgatie”, oare?! Asta parca nu e chiar genial gasita, heya?
    🙂

  2. si noi semanam cu ei…doar se spune ca „dacii s-au amestecat cu romanii”. sau e din alt film?

  3. misu, in dictionar exista si cuvantul purga 🙂 cred ca e tot aia.

    escule, dacii s-or fi amestecat cu romanii, dar pe teritoriu carpato-danubiano-pontic, din cate stiu eu 🙂

  4. adica… spaniolii sunt un pic mai altfel decat italienii, care, din ce scrii, par extrem de inruditi cu noi.
    sa fie de vina arabii care i-au scolit pe spanioli vreme de cateva secole? sau bascii or fi aia care i-au indepartat pe spanioli de gintea latina standard?

  5. frumos Lolli…
    la mine Pastele asta chiar a adus linistea pe care o caut de cateva luni – iti dau si tie din ea 🙂

  6. pacatele umane nu le-am inventat noi romanii; ba as putea spune ca societatea noastra s-a format ca o copie a celor din vest, sau poate asta e singura varianta. ideea e ca e peste tot la fel. noi sa avem suficienta detasare.

  7. hugs!

    si numai miresme de salcam si tei

  8. salut maestrul impricinat! pe spanioli nu-i cunosc, dar intr-adevar, italienii nu-s asa de vestici pe cat vor 🙂

    rus, chiar ca ma bucur pentru tine. pune deoparte un strop si pentru mine, sa mi-l dai cand ne-ntalnim

    minos, mare dreptate mai ai! in definitiv, dincolo de culoare, natie sau mai stiu eu ce alte categorisiri suntem toti oameni!

    greenule, asa sa fie! vine odata vara aia?!

  9. „Rudele” noastre mai mari. Dar tot rude sînt chiar dacă s-au mai amestecat şi ei de nu mai ştiu, ca şi noi. Dar este bine că s-a auzit şi la ei de primăvară.
    Numai bine.

  10. mi-a placut!


Lasă un răspuns

