Despre masti si intelegere

Pentru ca zilele trecute ma plangeam ca nu mai reusesc sa mai comunic nici macar cu persoanele care credeam ca vor fi mereu pe aceeasi lungime de unda cu mine. Pentru ca in definitiv noi suntem cei care alegem mereu. Si pentru ca mai sunt oameni care nu s-au transformat in gandaci zambitori:

Toate interactiunile noastre sunt conform unor ratiuni care ne controleaza, putini dintre noi mai avem puterea si curajul sa ne privim goi. Arta mastilor si a rolurilor a fost dusa intr-atat de departe incat este considerata o reteta, o cale de atingere a perfectiunii, suntem incurajati sa ne construim un alt fel de-a fi, cel de succes, cel care stie mereu sa taca, care controleaza ce trebuie sa spuna, ce sa mimeze ca face, ce sa pretinda ca crede. Mascarada procesului in castelul de carti de joc din Tara Minunilor. Cati dintre voi banuiti macar ca jucandu-te in mocirla asta, atins de o singura pata de noroi, te transformi in porc?”

Postarea intreaga e aici. Merita sa o cititi.

Published in: on Martie 24, 2009 at 22:49  Comments (24)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/03/24/despre-masti-si-intelegere/trackback/

RSS feed for comments on this post.

24 comentariiLasă un comentariu

  1. foarte des acele masti inceteaza a mai fi masti … devenind parte din intreg si lasand loc unei noi masti.

    da’ finalul scapa ca prin urechile acului de ridicol si asta doar pentru „jucandu-te” … poate unii oameni chiar „se joaca de-a viata”, majoritatea insa doar incarcam sa-i supravietuim. pe de alta parte, florile de orhidee tot din „mocirla” se hranesc/nasc si, decat un inger obsedat de evlavie, parca tot mai bine sa fii porc (fara masca 😉 ).

  2. in plus, pe langa masti, „we bullshit ourselves” (cum bine zicea George Carlin) …

  3. Mie imi pare tare simplu, trebuie sa existe o doza de bun simt, nu poti sa flegmezi intre ochi tot ce nu-ti place, nu poti sa aleg numai oamenii ce sunt croiti pe masura modului meu de a intelege lucrurile. Daca nu ar exista mastile, cred ca nu ne-am mai accepta atat de usor, cu toate bune si rele deopotriva, in conditiile impuse de a relationare. Noi folosim nebuni in loc de porci, atat timp cat exista langa mine oamenii ce spun „ii nebun asta micu’, da-i nebunu’ nostru”, nu am nici o problema in a purta masca pentru cei ce nu ma vor asa cum sunt. Atat timp cat nici eu nu sunt in stare sa ma inteleg pe mine, sunt parti din mine ce le ascund voit sub masca, nu am pretentia ca cei de langa mine sa ma inteleaga, pot doar sa ma accept asa cum sunt si, la randul meu, sa-i accept pe cei care-mi plac … stiu ca am luat-o putin pe aratura, dar imi pare putin ridicola pretentia de a fi imaculat, nu pot sa vizualizez un tot alb, mocirla si noroiul fac parte din mediul in care traiesc, nu plutesc, drept urmare ii musai sa ma murdaresc.

  4. *nu pot,flegmez, nu-mi place

  5. INTJ, video-ul nu l-am putut vedea pentru ca zice ca nu mai e valabil.
    eu cred ca ideea era ca acele masti ajung sa reconstruiasca intregul dupa o schema care nu-i apartine. adica ne transforma cam in acelasi fel in care se altoiesc pomii. din salbatici si cu fructe mici, dar gustoase, se transforma intr-un copac roditor, cu mere mari dar fara nici un fel de gust…

    sorine, in definitiv nu facem mereu o selectie alegand din ceea ce ne inconjoara tot ce se potriveste modului nostru de a vedea lucrurile? chiar si un singur element, fiecare il percepem in functie de cum suntem. si-l dezvoltam conform principiilor noastre deja existente…

  6. pai da, nu „creste normal” ci „fortat si anormal”. clip-ul era „George Carlin on Soft Language” (sorry, nu am timp acum sa caut altul) … un exemplu cum se folosesc cuvintele „frumoase” tocmai in scopul acelei „cresteri fortate si anormale” … de ex. „in razboi, nu ucizi oameni” ci (doar!!) „elimini inamici”.

  7. Din pacate sunt foarte putini cei in prezenta carora dam toate mastile jos.
    Ca suntem porci degeaba, asta o stiam demult.

  8. INTJ, o sa incerc sa il caut, acum ca am inteles despre ce e vorba

    Anca, din nefericire exista oameni care nu si le dau jos niciodata. nici macar cand sunt singuri…

  9. @Lollitta – exact, dar nu vad omul care depinde doar de el, im momentul in care depind de cei de langa mine, sunt obligat sa respect reguli ce-mi plac ‘au ba. In momentul in care respect regulile asupra carora nu am posibilitatea de a face selectie, deja inseamna ca port masca. Cred ca masca echivaleaza intr-o oarecare masura cu minciuna, ignoranta, ipocrizia … din toate cate putin, mnoa, imi pare ca nu-i posibil a nu te pata …

  10. @INTJ

    a incercat paunescu sa fie porc fara masca, recunoscandu-si public fiinta porcina dar asta ridica o noua problema: DE CE sa-l vedem la televizor? DE CE sa fie parlamentar? DE CE sa publice carti? poate sunt de moda veche, dar eu nu cred ca porcii trebuie sa stea cu oamenii. a facut nesabuinta sa isi asume realitatea cu rat, in cazul asta sa fie trimis la casa de nebuni sau …la cocina, daca chiar il credem.

    @Lollitta: 🙂 citat astfel, ca un mare filosof in viata, am fost nevoit sa citesc cu mare atentie paragraful ala. e dur, dom’le, asa e. nu cred nici eu in imaculat, este o utopie, dar totusi… a purta o masca nu este decat un compromis. unul trist.

  11. idiot, cel putin in momentul in care realizam deja facem un pas inspre renuntare la masca. utopia nu apartine acestei lumi, insa putem macar spera in ea…

  12. 😦

  13. @Lollitta – masca ar fi si utila. Spune-mi tu te rog, ce sa fac cand sunt negru de suparare in preajma piciului meu ? Sa-i dau si lui sa guste din supararea mea ? Mnoa, mai bine porc, guitand vesel.

  14. @sorin: ceea ce face Roberto Benigni in „La Vita è bella” nu e un confortabil cliseu de masca, ci din contra: puterea salvatoare a imaginatiei. e ca si cum te-ai intreba daca e minciuna atunci cand ii spui propriei mamei „da, mamica, nu am sa beau si nici nu am sa ma droghez” 😉

  15. @[idiot – ceea ce a interpretatat Roberto Benigni in “La Vita è bella” face parte in oarecare masura din viata noastra de zi cu zi, eu chiar ma gandisem la realitate. Aici imi pare diferenta, scopul pentru care e purtata masca. Si ar fi mii …

  16. sorine, eu cred ca se poate cauta un mod de-a explica. nu stiu exact cati ani are piciul tau, dar oaresce adevaruri poate ca sunt mai usor de aflat la varste mai fragede. ca mai tarziu e mai usoara intelegerea…
    incerc sa gasesc o explicatie tinand cont de faptul ca eu n-am copii, asadar nu am fost pusa in situatia asta

  17. @Lollitta – sunt lucruri ce-mi par ca nu trebuie explicate, doar depasite … asta ar fi o situatie :
    http://www.technical-life.com/2009/03/25/nu-s-singurul/
    te rog sa stergi comentariul de nu-i potrivit.

  18. nu pot sa-l consider nepotrivit, sorin. nu dupa toti anii pe care i-am petrecut cu mama mea in spital…

  19. Ne ascundem, nu ne ascundem, irelevant. Masca insa e fixata pe figura, cu superglue, sau alte chestii gen poxipol. Nu ne-o dam jos nici in momentul mortii. Tot ce facem in viata e ghidat dupa principiul americanesc „me. Me. Me Me Me…”. Altfel n-ar exista serate dansante sau seri de caritate. Toti s-ar ajuta intre ei. La fel si cu Craciunul. La modul logic, cine oare crede ca 2-3 zile in care daruim ceva pot compensa un an intreg de ignoranta si neintelegeri.. Dar o facem.
    Intelegere e. Vointa nu e. 🙂

  20. @idiot
    nici eu nu-l inghit pe paunescu (daca tot l-ai adus in discutie) … dar se pare ca exista altii care-l inghit si eu nu ma consider un dumnezeu in miniatura, intrupat pe acest pamant pentru a decida in locul altora. ba din contra: sunt si eu (doar) un porc … pentru ca ma cunosc destul de bine si stiu ca nu corespund nici pe departe ideilor mele despre perfectiune. da, traiesc in morcila (viciilor si defectelor umane) … si? ai cumva impresia ca mocirla aia-i doar de grosimea unei? nu stiu, mie mi se pare un strat foarte gros … si neputand scapa din el, incerc macar sa inot cat mai la suprafata. nu sunt credincios (si deci nu de acolo mi se trage), da’ asta nu ma transforma automat intr-un „aruncator de pietre” blocat pe foc continuu sau intr-un alt Hitler … desi „am aruncat pietre” intr-un 16 decembrie, cand am crezut ca e timpul pentru o schimbare ce nu tine de „me, me, me”-ul amintit de ghost (caruia i-as spune cu ocazia asta ca nu-l opreste nimeni sa-si puna in practica vointa).

  21. lolitule … nu vrei te rog frumos sa pui si tu chestia aia cu timeout la editare de comment? please! pretty please! ;;)

    @idiot -> n-am mancat „linia” si nici pe nas n-am tras-o 😀 … da’ dupa 14 ore de munca sunt si eu asa „putin” obosit.

  22. INTJ, m-am invartit prin setari toata dimineata. n-am idee de unde pot pune editare la comentarii. daca esti mai informat ca mine, astept sa-mi spui tu de unde 🙂 multumesc

  23. eu n-am blog (si nici talent ca voi), nu pot incerca … da’ se pare ca asta ar fi chestia de care ziceam:

    http://wordpress.org/extend/plugins/wp-ajax-edit-comments/

    cu descriere aici:

    http://www.pixelwit.com/blog/2008/06/ajax-edit-comments/

  24. deocamdata din cate m-am priceput eu wordpress-ul nu accepta pluginuri. cel putin varianta gratis. ca sa pot face modificari ar trebui sa ma mult pe domeniul meu sau sa cer updatare, care costa cam tot atat 😦


Lasă un răspuns

