Oameni si case

Sunt oameni care isi petrec toata viata construind o casa. Sau muncesc pe branci tot acest timp ca sa o aiba. N-au alte placeri, nici o distractie, economisesc strangand din dinti si purtand haine peticite ca sa aiba casa lor. Si la putin timp dupa ce o au, mor. Ca sa aiba mostenitorii de la ce se certa.
Altii au casa doar pentru ca sa poata masura distanta de la ea pana in locul in care au ajuns. Sunt ca popoarele migratoare, nicicand intre peretii proprii, mereu pe drumuri prin hoteluri sau in casele altora. Dar cel putin au visul de a se intoarce la un moment dar in locul acela pe care il doresc inainte de a adormi noaptea si in care isi inchipuie ca sunt in prima secunda dupa ce au deschis ochii dimineata.
Cate unii au casa in suflet. Sau in corp. Pe acestea le infrumuseteaza, le zidesc, le impodobesc si nu au nevoie de pereti care sa ii reprezinte.
Exista fiinte care sunt capabile de a face a lor orice constructie. Isi pun doua lucruri personale, schimba locul la doua scaune si deja in camera aceea pare ca au locuit de o vesnicie si-i reprezinta intru totul. Altii stau in casa lor, in care s-au nascut si au crescut, ca intr-o camera de hotel. Si se simt exilati intr-un fel de inchisoare in care nu stiu sigur daca au intrat de buna-voie sau cineva i-a pedepsit sa traiasca acolo mereu.
Atatea case am locuit in anii astia de cand am plecat de acasa! De toate felurile. Nici una dintre ele destul de calda ca sa o pot simti acasa. Tot acolo ma voi intoarce.

Published in: on Martie 22, 2009 at 20:28  Comments (17)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/03/22/oameni-si-case/trackback/

RSS feed for comments on this post.

17 comentariiLasă un comentariu

  1. eu in schimb am reusit sa ma simt aici acasa si cand ma duc in casa parinteasca ma simt straina..

  2. asta insemna ca ai reusit sa ti-o faci pe cea in care stai acum asa cum iti doresti 🙂 ma bucur pentru tine

  3. stii cum se spune…”acasa e acolo unde-ti este sufletul”

  4. si cei care nu se simt nicaieri acasa? ca eu am intalnit si din astia! aia n-au suflet?

  5. marita-te fata.

  6. :)) a treia oara?!

  7. vai vai. ce mai conteaza? important e sa ai bucataria ta.

  8. am si bucatarie, cum sa n-am… azi am frecat la dulapuri juma’ de zi, ca trebuie sa fie albe de Paste!

  9. bucatarie e cand pui bere la rece lu barbat.
    :*

  10. home sweet home. primitoare casa ai , mi-ar place sa te vizitez, numai sa ajungi acasa.

  11. Am drept oameni dragi cativa din cei „care isi petrec toata viata construind o casa. Sau muncesc pe branci tot acest timp ca sa o aiba”. Nu cred ca-i neaparat un lucru rau, vezi tu, macar au un scop, sunt motivati de ceva, isi urmaresc scopul, scop ce uneori e chiar vis. E mare diferenta intre a mesteri voios la visul tau si a strage incrancenat din dinti, fara a mai vedea ce se intampla in jurul tau. Parte din acei oameni ce si-au urmarit visul au fost plini de viata, aveau la ce sa viseze, chiar de visul lor pare pueril sau lipsit de insemnatate, macar il aveau, spun asta pentru ca in momentul in care visul a devenit realitate au fost total debusolati „eu ce mai visez acum? ce mai mestersc voios, care-mi mai sunt bucuriile privitoare la ce visez ?”. In momentul in care visul a devenit realitate s-au confruntat cu marea cautare, cu partea in care trebuie sa-ti gasesti un scop, nu conteaza de vei reusi sa materializezi ceva in privinta atingerii scopului/visului atat timp cat are loc „urmarirea”. Am un prieten drag, Juniorul ii spunem noi, s-a casatorit din vina mea (mda, doar partial din vina mea, eu am insistat sa-i fac cunostinta cu viitoarea fosta sotie), a avut casa lui atat timp cat a facut parte din familia ce si-a intemeiat-o, in momentul in care familia s-a destramat, s-a dus naibii si ceea ce considera el a fi casa lui, ii parea straina, pustie. De vreo patru anisori ma chinui sa ma intalnesc cu el (e tare greu, cand e in Culj, cand in Bistrita, casa mea e acum in sudul tarii), sunt sigur ca ne vom intalni iarasi, sper doar sa-l gasesc la casa lui, daca nu va fi asa, ii doresc sa-si gaseasca macar motivarea. Acelasi lucru ti-l doresc si tie. Toate bune sa-ti fie.

  12. westie, la mine in casa eu sunt aia care bea bere 😛

    mike, 🙂

    sorine, tu ai dreptate cu cei care mesteresc voiosi la casa lor. numai ca eu oameni din acestia nu prea am intalnit. de-a lungul vietii mele am dat doar de cei care scrasneau din dinti si se certau cu toata lumea pentru visul acesta al lor. lucru care nu mi se pare corect mai ales pentru ei.

  13. @Lollitta – musai sa fie si cei care scrasnesc din dinti altfel, noi cum am putea sa evitam fara a da cu capul de prag? Nu cred ca putem nici sa-i puscam nici sa-i schimbam, doar sa le spunem ce vedem noi, sunt liberi sa aleaga in dreptul lor. Iar ceea ce cred eu ca-i bun/corect pentru mine, posibil sa fie eronat, fiecare are filtrele lui, sa „curga” informatia ce va fi filtrata de cel ce e dispus a face lucrul asta, altminteri imi pare pierdere de timp.

  14. am vazut ieri „AMARCORD” si acolo aparea o poezie a unui zidar pe nume „Mortar”:

    „bunicul meu facea caramizi
    tatal meu facea caramizi
    eu fac caramizi
    dar unde este casa mea?” 🙂

  15. sorine, ai dreptate. Imi pare rau doar pentru ca eu nu am intalnit decat din aceia care scrasneau!

    idiot (eu n-am paranteze patrate pe tastatura, asa ca imi cer scuze ca nu pot sa iti scriu corect numele), n-am vazut amarcord. dar o sa-l caut. multumesc de recomandare 🙂

  16. facem o casa intr-un oras, bagam un om in casa, ingramadim un suflet in el, si obtinem un papagal in colivie. da-i drumul sa zboare si mereu va cauta drumul inapoi.

  17. cam ma ia cu fiori citind ce-ai scris. dar ai dreptate…


Lasă un răspuns

