Metoda usoara pentru a deveni nefumator

Despre cartea lui Allen Carr am auzit de la Adrian Ciubotaru. Si m-am apucat imediat de citit. Nu pentru ca neaparat voiam sa ma las de fumat, ci pentru ca parea unul dintre leacurile acelea miraculoase care isi fac efectul doar rostind un “hocus-pocus”. Mi-a luat cam doua zile sa o termin. Nu m-am oprit, chiar daca autorul insista asupra faptului ca imi va provoca o mare teama si o voi lasa dupa cateva pagini. Sincera sa fiu, chiar m-a prins. Este scrisa destul de bine. Doar ca mecanismele utilizate mi-au aparut prea transparente si din cand in cand ma apuca rasul, ca atunci cand stii poanta si zambesti totusi la scamatorie. Am sa va dau cateva exemple:

“Sunt fumatori carora le e foarte greu sa priceapa ca nu exista nici placere, nici sprijin in fumat.”
Asta imi aduce aminte de un tip care imi declara pe o voce care nu admitea replica: “Tu ma iubesti, dar nu stii!” Adica orice individ stie mai bine decat mine ceea ce se petrece in sufletul meu! Sau in papilele mele. Ca daca unul va declara la un moment dat: “Nu-ti place branza de oaie “(care imi place in orice forma) – eu chiar o sa il cred, pentru ca el a ajuns, dupa 30 de ani de cand mananca branza, la concluzia ca nu-i place. Si atunci automat declara ca toti mancatorii de branza de fapt urasc branza!!!

“Incepe sa observi fumatorii, mai ales cand nu li se permite sa fumeze. Vei vedea ca isi tin mainile pe langa gura, ca bat darabana cu degetele, ca isi bataie piciorul, ca isi rasucesc suvite de par sau strang din dinti. Fumatorii nu sunt relaxati. Au uitat ce inseamna sa fii complet relaxat. Iata una dintre multele bucurii care te asteapta.”
Sincera sa fiu, dintre toate persoanele nefumatoare pe care le cunosc (una imi bate darabana in orice secunda in care nu are alta activitate; alta, care e un infocat antifumator, isi rasuceste o suvita mereu, incat in locul acela a ajuns sa-si increteasca parul, atat e de constant in acel obicei) eu sunt cea mai calma. Daca relaxarea mea si calmul de care dispun acum se vor transforma in toate acele ticuri pe care le observ la cei din jur, chiar ca mai bine fumez. A propos, darabana batuta cu degetele pe suprafete galagioase este unul dintre lucrurile pe care le consider cele mai lipsite de respect pentru linistea celor din jur.

“1. revenirea curajului si a increderii in tine insuti
2. eliberarea din sclavie
3. risipirea acelor umbre cumplite cuibărite in minte, a caror sursa e constiinta faptului că 50% dintre oameni te dispretuiesc si, inca mai rau, tu insuti te dispretuiesti.”
Cam acestea ar fi efectele lasatului de fumat. Numai ca eu curaj si incredere in mine insami am avut mereu (prietenii stiu 😉 ), despre sclavii… mai bine m-as elibera din aceea a bunului simt, ca mi-ar fi mai de folos in viata de toate zilele, iar faptul ca oamenii ma pot dispretui nu mi se pare un motiv suficient pentru a renunta la ceva. In definitiv, gura lumii numai pamantul o poate astupa, iar eu oricum nu m-am luat niciodata dupa ea.

“fumatorii sufera de o senzatie de nesiguranta”
Asa ca, dragi fumatori, dupa ce va veti fi lasat, veti fi cele mai sigure persoane din lume! Nu conteaza ca te consideri prea gras, prea slab, ca esti timid, panicos sau nevrotic. Toate problemele vietii tale vor disparea si vei deveni cea mai sigura si curajoasa persoana din univers!!! Daca nu ma credeti, va dau citat: “O data ce micul monstru (nicotina, ca sa intelegeti) iti părăseste corpul, senzatia aceea cumplita de nesiguranta dispare. Iti revine increderea in sine, impreuna cu un minunat sentiment de autorespect. Dobandesti o siguranta care-ti permite sa preiei controlul asupra vietii tale, nu numai in privinta obiceiurilor alimentare, ci in toate privintele. Este unul dintre multele avantaje importante ale eliberarii de tigara”.
Uitam. Asta dupa ce la inceput incearca sa ne convinga de faptul ca cei care fumeaza sunt persoane care au controlul complet asupra vietii lor, mai putin asupra fumatului. Mi-e lene sa mai caut citat, dar daca nu ma credeti, cautati cartea si o cititi. Se gaseste peste tot pe net.

Published in: on Martie 15, 2009 at 18:15  Comments (16)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/03/15/metoda-usoara-de-a-devani-nefumator/trackback/

RSS feed for comments on this post.

16 comentariiLasă un comentariu

  1. apropo de batutul cu degetele pe masa. Ai mare dreptate: o totala lipsa de respect. eu stiu o persoana care procedeaza astfel, mai ales cand ai ceva urgent de facut si esti usor stresat. O simfonie pentru urechile tale!

  2. 🙂 credeam ca numai eu sunt aia intoleranta! acum ma simt mai bine. inseamna ca e valabil pentru mai multa lume
    p.s. eu nu pot sa comentez pe blog la tine!!!! cu nici un browser! nu stiu ce se intampla 😦

  3. nici eu nu inteleg. am citit pe la reguli si cica am protectie antispam. habar nu am
    nu-i nimic comentam la tine. apropo esti cumva varsator ca mine. nu am faze dastea cu zodiile. e doar o curiozitate.

  4. in general protectia antispam se poate dezactiva. cred ca asta e problema, pentru ca eu nu reusesc sa vad cuvantul antispam, nu mi-l afiseaza, si asa nu pot sa public comentariul.
    da, varsator 🙂 e evident?
    voiam sa-ti spun ca eu am dormitorul verde. si ca datorita domnisoarelor alea care sunt asa verzi de invidie tu poti sa realizezi cat esti de inteligenta 😉

  5. stiu. in fine, sunt femeie, sunt si eu invidioasa cateodata, barfesc, sunt rea, dar niciodata nu am putu sa pun in aplicare vreun plan diabolic sa stric unui om viata. Gradina e mare si multi in ea.
    Nu am dormitorul verde, dar am un buchet minunat de lalele galbene care merg de minune cu coditele si frunzele lor verzi.

  6. eu cand ma trezesc dimineata, cateodata, am impresia ca sunt intr-un acvariu. am si perdelele verzi.
    cei care nu au destul de la viata in general in loc sa ii admire pe restul care au mai mult o sa incerce de multe ori sa-i traga inapoi in randul lor…

  7. degeaba faci tu rochii minunate si esti frumoasa daca fumezi, na!
    sac sac sac!!! 😀

  8. mah am zambit ironic mai tot postul…
    fumez deja de 11 ani si n-am de gand sa ma las…
    iubesc tigarea…iubesc simplu act de a fuma una…;D

  9. treispe, n-am pretins ca sunt perfecta! 🙂
    alina, si eu m-am distrat cand am citit cartea. dar am inteles ca functioneaza ca metoda de lasat. sau cel putin asa se lauda autorul 😉

  10. poate chiar trebuie sa vrei sa te lasi de fumat ca sa citesti cartea fara sa razi..:D

  11. probabil…

  12. Nu suport fumul de tigara si sunt fericita ca sora mea s-a lasat de fumat.E cel mai frumos dar pe care mi l-a facut:)Cand stiu ca nasul meu de botez a murit in chinuri de cancer de plamani,din cauza fumatului,va sfatuiesc asa:FRATILOR!!!!!LASATI-VA DE FUMAT CA NU E DE GLUMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. Am citit si eu cartea cu acelasi scop: sa renunt la fumat. So what? Am fumat relaxat in timpul lecturii. Ba chiar mai mult decit era normal. Si apoi am renuntat la fumat. M-a ajutat o raceala puternica si vointa. Nu-mi rasucesc nimic si nu bat nici o darabana. De ingrasat nu m-am ingrasat ca fac o ora jumatate de sport zilnic. O fi mai sanatos ca nu mai fumez? Nu stiu. Si cu ce viciu ma mai laud? Na! Aveam si eu unul si s-a dus dracului ca „asa este eco”. Poate am sa ma reapuc. Poate nu. Este o alegere personala.

  14. 25 de ani ca fumator. M-am lasat de doua ori de fumat, prima data 1 an si o luna, apoi doua luni. Cand m-am lasat de fumat 1 an si o luna am pus pe mine 17 kg. O fost bine, am scapat de caramizile din bunzunare, nu ma mai purta vantul pe unde voia. Dupa ce m-am reapucat de fumat, am dat jos cele 17 kg in 3-4 luni. Cele doua luni in care nu am mai fumat, au fost inainte de a se naste piciul meu. Cand am auzit jumatatea mai buna cum tipa, la nastere, m-am reapucat de fumat instant. Unchiul meu a murit de cancer pulmonar pe cand avea 47 de ani, se spune ca din cauza fumatului. Inainte de a-l avea pe pici nu aveam tresariri privitoare la cat mai am de trait. In fiecare dimineata plamanii mei se revolta, tusesc de mai sa-i dau afara, expectorez, apoi imi sorb cele doua cani de cafea inau sa-mi vad picul major, de vreau sa apuc asta, ii musai sa ma las de fumat. Stiu ca pot, cand am avut motivarea, m-am lasat de fumat. Acum sunt motivat sa ma las de fumat, ma voi lasa de fumat in momentul in care voi avea trei zile libere. Ca nefumator m-am simtit doar ceva mai gras (asa … cu vreo 17 kg 🙂 ) si am avut conditie fizica mai buna, atat. Unde sunt acele „umbre cumplite cuibărite in minte” ? Mama lor de umbre, ca nu le gasesc! Hai ca asta ii buna, sunt complexat ca ma dispretuiesc anumiti omi pentru ca fumez. Sa aiba motive intemeiate pentru dispretul intemeiat, au fost si ceva cisterne cu tone de zama de prune ce au insotit tigarile, acompaniate de zdranganitul chitarii pana dimineata. Da, eu sunt cel ce nu lasa cei omi sa doarma noaptea, pentru ca am cefuit in cativa anisori cat pentru doua vieti, urati-ma, eu insa mi-s drag.

  15. *cani de cafea. Vreau sa-mi ….

  16. rox, nu stiu daca neaparat sora ta s-a lasat de fumat ca sa iti faca tie un cadou 🙂

    thor, exact! e o alegere personala… chiar daca nu toti sunt de acord cu asta.

    sorine, 17 kg intr-un an inseamna un record frumos! mi-ai adus aminte de noptile faine din timpul facultatii, cand in camera fumul il taiai cu cutitul, cum se spune. si erau si chitarile, doar ca in loc de suc de prune noi consumam bere 🙂


Lasă un răspuns

