Imitari quam invidere?

Eu invidiez oamenii care stiu ce vor. Aceia care au un singur scop in viata, o idee principala pe langa care tot restul este lipsit de importanta. Cei care stiu sa isi puna ochelari de cal si sa mearga la galop fie ca strabat o campie, fie ca dau cu capul de toate ramurile padurii.
Aveam un prieten odata care isi dorea doar o viata linistita, mic-burgheza, fara nimic peiorativ in aceasta caracteristica. Si el ajunsese cumva la concluzia ca singurul mod in care isi putea atinge visul cu mana era acela de a fi sprijinit de parinti. Mai era si singurul baiat al mamei. Odata s-a indragostit. Iubea asa cu toata puterea celor 20 de ani ai lui. Numai ca mamica ajunsese la concluzia ca fata era un pic prea mofturoasa si ii chinuia odorul prea mult. Si-atunci strada pe care baiatul o vedea dreapta in fata pana la adanci batraneti s-a bifurcat. Precum limba ispititoare a sarpelui. Ori mama, ori iubita. Si n-a sovait o clipa. A stat cuminte acasa asteptand ca mamica sa-i caute nevasta “urata si cam proasta”, vorba cantecului, dar care sa-l asculte. Acu e fericit ca are casa lui si serviciul bun si umbla dupa gagicute tinere pe net.
Mai invidiez mult femeile care isi petrec ziua facandu-se frumoase. Adica acelea pentru care scopul existentei este sa arate bine. Si se depileaza, penseaza, machiaza, cremuiesc etc 24 din 24 ca sa fie perfecte. Mie cateodata mi-e lene si sa ma spal seara pe dinti. Si sa-mi pun fusta sau tocuri, dar asta v-am povestit deja.
Si mai mult decat orice altceva invidiez oamenii care n-au indoieli. Doar daca asta nu inseamna sa calce peste cei din jur, ca atunci nu-mi mai plac.

Published in: on Martie 4, 2009 at 23:56  Comments (14)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/03/04/imitari-quam-invidere/trackback/

RSS feed for comments on this post.

14 comentariiLasă un comentariu

  1. eu ii invidiez doar cand imi e mie rau…
    cand imi e bine ,ii compatimesc…pierd esenta vietii in coconul lor ermetic…;D

  2. fericiti cei saraci cu duhul!

  3. perfect! si eu ii indiviez pe omii care stiu, care nu au indoieli si pe femeile de genul

    nu numai ca nu am chef sa ma spal pe dinti, dar mai las si rimelul pe gene. asta rar… cand imi amintesc sa folosesc

    :*:*

  4. Sper ca nu te-a calcat cineva pe bataturi. Eu invidiez credinciosii, dar nu numai cei religiosi, ci si pe cei ce cred (cu convingere, atfel nu se poate sa ai parte de credinta) in stilul/modul lor de viata, in actiunile lor, in deciziile lor, fie ca rezultatele vor fi pozitive sau negative. Imi plac oamenii care stiu ce vor, mai ales daca nu ranman la capitolul „a vrea”, ochelari de cal cred ca avem cu totii, imi pare ca difera doar forma, dimensiunile si orientarea lor. Iar femeile nu se fac frumoase, se fac mai frumoase sau se uratesc, noah, depinde si de gusturi, mie imi pare si mai frumoasa jumatatea mea mai buna daca nu-i data cu sclipici pe buze si de are parul/genele ne-boite/vopsite … nu ma puscati, asa imi PLACE mie mai mult, dar din cand in cand imi face in ciuda vopsindu-se si manuind rujul (bleah, ce oribil imi pare gustul de ruj), asta asa … ca sa nu uit de o anumita latura a ei … nu mai stiu, despre ce vorbeam ?

  5. alina, eu ii invidiez si cand mi-e bine. ca au o siguranta care mie imi lipseste

    rebelule, chiar ca da!!! 🙂

    green, eu pe ala il lasam mereu cand eram studenta, ca asa nu mai trebuia sa ma mai pictez dimineata!

    sorine, pe mine e greu sa ma calce cineva pe bataturi, ca nu le am 😛
    pai de credinciosii aia care au siguranta actiunilor proprii vorbeam si eu. cat despre treaba cu pictatul sau mascatul partii feminine, aici chiar ca depinde de gusturi 🙂

  6. Oaf, dadui cu parul in balta, ii clar ca nu ai bataturi, mneah, cred ca ma invidiezi si pe mine, fi-mi-ar ochelarii de cal si expresiile sa-mi fie 😦 . Acum privitor la cei credinciosi, sunt cei ce pur si simplu cred, sunt si cei ce au ajuns la anumite convingeri tinand cont de o multitudine de factori, intelegand posibilele efecte ce pot sa rezulte din actiunile si convingerile lor, asumandu-si totul. A merge inainte orbeste e una, a reflecta asupra aspectelor/factorilor … si a lua o decizie in urma caruia sa pasesti e alta, iar afundarea in relativism si indoiala fata de tot si de toate nu m-a ajutat in veci. Imi pare rau pentru ce nu am facut, nu pentru ce am facut (chiar daca am iesit pe minus, macar stiu unde am dat cu capul), depinde in mare masura de mine sa decid ce voi face, dar cum simt ca am luat-o pe aratura rau de tot, spun doar ca-i invidiez pe acei credinciosi ce si-au fundamentat temeinic convingerile.

  7. asa da, cred ca de data asta am priceput ce voiai sa spui. si sunt intru totul de acord cu tine

  8. Niciodata nu invidiez astfel de oameni; chiar si ezitarile mele ma fac sa simt ca traiesc; lipsa optiunilor mi se pare o lipsa de inteligenta; si nici siguranta nu au, pentru ca nu au intre ce sa aleaga; iar cand trebuie sa aleaga o fac mecanic, reflexiv sau inconstient.
    Toate astea indica lipsa unor trairi interioare, ceea ce eu uneori echivalez cu lipsa unui suflet.

  9. poate ca lipsa unui suflet, cum zici tu, creaza mai putine probleme. lipsa problemelor ar putea fi echivalata cu fericirea

  10. Hm… trist cu baiatul ala. Cand lasi pe altii sa iti conduca viata…
    eu ii invidiez pe cei care se implica si se agita pentru a-si vedea visele implinite. Eu nu sunt in stare. sunt atat de delasatoare, atata aman, pana nu mai tre’ sa fac sau trece termenul. 😀

    Mie mi-e lene sa ma spal pe cap, intotdeauna o fac in scarba. Numai cand ma tund imi place sa ma spal.

  11. la mine functioneaza altfel: ceva de genul ca lasa sa isi indeplineasca altii visele, ca pentru ei conteaza mai mult. de aia n-as putea niciodata sa ma lupt cu cineva (la figurat vorbind) pentru ceva.

  12. adica ii invidiezi pe cei ce-i doare in „trei litere”. crezi ca tu nu ai putea? sunt convins ca da….

  13. 🙂 nu chiar asa… ii invidiez pe cei care stiu sa-si urmareasca visurile

  14. cei care stiu sa isi urmareasca telurile, stiu si ca calce in picioare la nevoie, deci tot in 3 litere ii doare……crede-ma


Lasă un răspuns

