Fum in ochi

Publicitatea institutionala ne mitraliaza in fiecare zi cu cifre inspaimantatoare despre cate morti pe an, luna, zi sau minut se produc din cauza fumului, chiar si a celui “pasiv”.
V-ati intrebat vreodata cum sunt inregistrate aceste cazuri de moarte “de fum”? Se exclud cauzele evidente (poluarea din cauza traficului, a lucrului in mediu toxic, a inhalarii solventilor si a altor materiale utilizate in substantele “pentru consumul casnic”) si daca persoana respectiva a fumat vreodata in viata sa, atunci e vina tigarilor.
Bineinteles ca nu se poate spune ca mii de persoane mor zilnic din cauza benzenului (substanta toxica din benzina “verde”) sau a altor produse chimice folosite zi de zi in casa. Ar trebui inchise prea multe fabrici si economia e oricum in criza mondiala. Si atunci se face un lucru mult mai simplu: tapul ispasitor e tigara!
Ultimele statistici despre sanatate ne invata ca populatia cea mai expusa bolilor se afla in America si in Noua Zeelanda. Aceste tari au legile cele mai severe impotriva fumului.
Tara cu populatia cea mai sanatoasa si cu mortalitatea infantila cea mai scazuta e Japonia, care are numarul cel mai mare de fumatori.
Italia, o alta tara cu populatie longeviva, are un procentaj de fumatori aproape egal cu cel al Japoniei.
Aceste data au fost difuzate in mass-media, dar dincolo de ele toate problemele mondiale sunt considerate ca fiind produse de fumul de tigara (desi consumul aproape s-a injumatatit in urma puternicelor campanii anti-fumat).
Numarul mortilor de cancer la plamani s-a dublat de cand au facut legile anti-fumat. Oare de ce? De ce atat de multe persoane care nu fumeaza se imbolnavesc de cancer la plamani?
De ce in perioada in care se fuma inca in edificiile publice numarul bolnavilor de astm era o treime din cel actual (cand este interzis fumatul)?

„De la fumatori se poate invata toleranta. Niciodata un fumator nu s-a plans de unul care nu fumeaza”. (S. Pertini)
„M-am lasat de fumat. O sa traiesc o saptamana in plus si in toata saptamana aceea o sa ploua in continuu”. (Woody Allen)
“Daca te lasi de baut, de mancat, de fumat si de facut sex nu neaparat traiesti mai mult, dar sigur ti se va parea mult prea lunga viata.”

p.s. Inainte de a extermina evreii, tiganii si restul raselor “inferioare” Hitler a inceput cu exterminarea fumatorilor.

Published in: on Februarie 19, 2009 at 00:58  Comments (16)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/02/19/fum-in-ochi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

16 comentariiLasă un comentariu

  1. din pacate, tatal meu are probleme de la fumat. nu pot spune mai mult, as fi subiectiv;

  2. eu imi doresc din toata inima sa nu mai am nevoie de tigari, dar… se pare ca am.

    lolita, tu degeaba zici :))
    cand ne urcam in avion, in general tot ne e putina teama. si totusi, accidentele alea is mai rare decat cancerul la plamani provocat de fumat. da’ n-am vazut pe nimeni sa tremure de frica tinand o tigara in gura.

    toate ni-s permise, dar nu toate ni-s de folos, ce sa mai.

    mno, ma duc sa fumez ca am gandit prea mult la comentariul asta. io parca-s un hotz atipic, iau victima la un suc si-i povestesc despre frumusetea vietii si abia apoi ii dau in cap :)) in cazul de fatza io-s si victima si agresorul. noapte buna, dependentilor 😦

    Tibi, imi pare rau, sper sa fie bine pana la urma.

  3. fumatul e o optiune. a mea. si, simplu, nu pot sa inteleg de ce se omoara ceilalti sa ma faca sa renunt?

  4. tibi, esti sigur ca sunt din cauza fumatului? oricum ar fi, sper sper sa rezolve. tin pumnii!

    did, cica femeile fumeaza cu atat mai mult cu cat nu au impliniri pe toate planurile 😉

    rebelule, cam asta voiam sa subliniez si eu. asa cum in cazul religiei vinovatia e folosita pe post de parghie principala, cam acelasi lucru se intampla cu fumatul. creand sensul de vinovatie si folosind restul populatiei pe post de acuzatori (cu teoria fumului pasiv care e o mare minciuna) se poate face cam orice.

  5. chiar acum ma uit la un documentar despre atentatele asupra lui Hitler. am ajuns pe la 25 si se continua… si pana la urma s-a sinucis

    eu sunt fumatoare de ani buni. si mi-e bine. 😛

  6. si mie mi-e bine 🙂 sper sa fie in continuare

  7. Sunt anti fumat.Nu fumez,nu imi place sa stau in fum si am reusit sa conving niste oameni sa se lase de fumat.Ori de cate ori mi se va oferi ocazia, voi incerca acelasi lucru: Sa conving oamenii sa nu fumeze si nici sa nu afume pe altii.E pacat.Viata e scurta si asa.De ce sa ne intoxicam?

  8. 🙂 poate incerci sa convingi niste companii sa produca mai putina poluare, cred ca ar ajuta mai mult sanatatea mondiala

  9. Eu recunosc ca sunt extrem de subiectiva si sensibila la acest subiect. Am multi prieteni fumatori, nu incerc sa conving pe nimeni ca e nesanatos pentru ca toti stiu asta- iar eu de tigara nu am fost tentata niciodata. DAR cand lumea fumeaza in parc, in preajma copilului meu, cand arunca tigarile pe jos, cand nu ma pot duce intr-un restaurant cu Alise fiindca asa zisa delimitare intre fumatori si ne este… inexistenta sunt deranjata, foarte deranjata. Nu as avea absolut nimic impotriva daca fumul de tigara nu ar ajunge cumva si in preajma Alisei dar no… de asta is mai rea asa cand e vorba de fumatori, sa-mi fie cu iertare.

  10. sunt de acord cu tine. ar trebui sa existe un bun simt care sa apere cel putin copiii de tigari

  11. la bazin, pe la ora 6 dimineata, in cautarea unui culoar bun de inotat in voie, un profesor medic spunea: „facem orice sa murim sanatosi”

    si as vrea sa mai adaug ceva la postul tau, cu care sunt de acord: mancarea asta cretinoida americano- occidentala cu sufleu grosolan de E uri si chimicale nu ar trebui sa ingrijoreze?

  12. da, loazette, spunea nu mai stiu cine la un post in urma: ai sa ai ghinionul sa mori sanatoasa!
    ar trebui sa ingrijoreze mancarea, aerul respirat, substantele pe care le folosim zi de zi si asa mai departe. insa pentru a constientiza aceste lucruri trebuie un pic mai multa cultura sau informatie. e mai simplu sa iei de buna orice veste vanturata de mass-media.
    ps. ca sa lasi link-ul la comentariu acolo unde scrie url pui cu copy/paste adresa blogului tau 🙂

  13. Fumatul este o optiune personala. Eu eram fumator. Apoi m-am reapucat. Acum iar am zis ca renunt. Dar nu stiu cit ma va tine. Nu am facut nimanui lobby sa se apuce sau sa renunte la fumat. Daca stati sa va ginditi, in numele binelui nostru colectiv, apar tot felul de legi (unele timpite si nedorite de nimeni), care reusesc sa ne tina neuronii ocupati cu intrebari mai putin importante. Pe vremuri nu erau restaurante cu locuri speciale pentru nefumatori. Nu exista atit tam-tam pe tema e-urilor si a aditivilor alimentari. Nu era lumea asa de panicata de nu stiu ce tricou chinezesc daca ar fi tratat sau nu. Unii se lamenteaza si fac discutii de dragul conversatiei. Exista fumat pasiv nu? Asta pentru ca tu, ca nefumator inhalezi aer+fumul de la tigara mea. Dar daca inhalez fumul de la masinile care au umplut orasul cum naiba se cheama asta? Condus pasiv? Sau faptul ca inspir gazele de la furnalele unui combinat de linga orasul meu?

  14. thor, imi pare bine ca mai este cineva care gandeste ca mine 🙂

  15. Fac socoteala, 25(ani)x365(zile)x2,5(pach/zi)=> cca 23 mii pachete tigari fumate. Mult si de numarat, ‘apoi de fumegat. Booon, un an si o luna m-am lasat de fumat si o fost clar ca m-am simtit mai „aspru”, si vreau a ma lasa iar de fumat, dar toate studiile din lume ori pedepse ce s-au inventat nu dus la motivarea de a ma lasa de fumat, ci alte cele …. Imi pare asa … ciudat, sa aud nefumatori vorbind despre fumat, poti sa te lasi, poti sa mori, deverse boli si alte cele. Ar fi cum as povesti eu ce am tenul alb (hai, cu tente de cacaniu), despre oaminii negrii, mda domnul meu, ii octosh sa fii negru (la care cel negru intreaba pe loc: da’ tu de unde stii?).
    @tibi – sanatate sa fie si sa se faca bine
    @roxana – noah, ce sa spun, felicitari, doar io am reusit sa ma fac pe mine sa ma las de fumat …
    la partea cu viata e scurta, hai sa spunem ca sunt multi oamini ce o prefera scurta dar … intens traita, vor tigari alcool si polen pe flori, ii treaba lor, nu stiu cum ar fi mai bine …
    @Anca – cum, in spatii deschise de fumeaza ii bai ? La restaurant ? Cati au aplicat legea si au amenajat spatii pentru nefumatori gen cabina de telefon, de nu incape acolo nici un scaun? Cei ce servesc alcool prefera clientii fumatori. Nu cred ca pot fi invinuiti fumatorii de „fumaciunea” din restaurant, aspashial de scrie negru pe alb „loc pentru fumaciosi”. Ce mi-a parut intradevar jenant, intr-o cofetarie se delimitase spatiul, fumatori-nefumatori, nu voi fuma in veci in cofetarie. Fumatul pasiv? Stiam ca ii reglementat legislativ …
    @thor – ma gandesc la prefacaciunile noastre de statii de epurare … pfoai de pusculita mea, am inteles ca e proiect de lege, cei ce vor scapa in locuri neamenajate o partaiala, vor fi pe loc iezecutati

  16. pai uite asa, draga sorine, se nasc toate fobiile. in necunostinta de cauza. pentru ca in general cunoasterea implica intelegere, daca nu chiar acceptare.


Lasă un răspuns

