Italiani, popolo di poeti, santi e navigatori

M-a nimerit tomata c-o leapsa tare interesanta. Cica sa vorbesc despre italieni. O sa ma stradui sa schitez cateva tuse, desi nu mi-e prea usor.
Lucrul care imi place mie cel mai tare este ca sunt zambitori. Contrastand cu modul de-a fi al oamenilor pe care ii stiam eu acasa. Adica intri si tu ca anonimul intr-un magazin si vanzatorul(vanzatoarea) ti se adreseaza cu un zambet pana la urechi si-ti mai arunca si-un “ciao, bella” care te face sa te topesti. Si nu-i valabil doar pentru magazine. Ma gandeam odata ca felul asta al lor de adresare ii face sa traiasca asa de mult. Ca probabil auzind mereu cat sunt de frumosi pana la urma ajung s-o creada. Si asta face bine la autostima.
Imi mai place inca o treaba. Eleganta barbatilor. Parca sunt scosi din cutie. Asortati pana la absurd. Aici am invatat eu ce fel de sosete trebuie sa poarte partea masculina la costum si ce inseamna o cravata eleganta.
Hai sa mai spun si de partile negative. Nu-s educati. Nu stiu ce inseamna respectul pentru celalalt. Se opresc in mijlocul trotuarului sa stea de vorba. N-am vazut in 5 ani nici un tanar care sa se ridice de pe scaun in mijloacele de transport in comun si sa ofere locul unei persoane in varsta. Vorbesc tare de tot. In casa, pe strada, parca ar fi toti surzi pe jumatate.
Femeile se impart in doua categorii: casnicele, care n-au lucrat nici o ora din viata lor la un loc de munca si care sunt obsedate de curatenie (sunt in stare sa spele legumele cu clor) si femeile de cariera care n-au idee nici macar cum se face un ou fiert.
Tot despre femei m-a impresionat cat de bine arata dupa 35-40 de ani. Adolescentele sunt in marea lor majoritate grase. Cu par lung si breton in ochi. Ca asa e moda. Dupa 40 incep sa se ingrijeasca. Toate bronzate la solar. Si ultramachiate. Marea majoritate cu fuste mini si cizme chiar daca temperatura ajunge la 45 de grade.
Sunt toti pasionati de fotbal, fara deosebire de sex. Cand este cate un meci se inchid magazinele, se opreste circulatia si orasele par ca au suferit bombardamentul atomic. O saptamana dupa singurul subiect de discutie este desfasurarea meciului.
La o prima vedere sunt calzi, veseli, sociabili, saritori. Iti ofera tot ajutorul de care ai nevoie. Doar cu conditia sa nu le ceri ceva. Pentru ca atunci nu te mai aude nimeni.
Cam atat mi-a venit acum in minte. Voiam sa mai spun ceva. Cand am ajuns prima data in Italia au trecut cateva zile bune pana cand am reusit sa aud vorbindu-se italiana. Parca e turnul babel aici, cu toate limbile pamantului adunate la un loc. Mai degraba auzi vorbind pe strada romaneste. Si cu asta, gata. Multumesc tomatei ca m-a facut sa meditez asupra acestor aspecte.

Published in: on Ianuarie 24, 2009 at 09:53  Comments (36)  

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2009/01/24/italiani-popolo-di-poeti-santi-e-navigatori/trackback/

RSS feed for comments on this post.

36 comentariiLasă un comentariu

  1. ciao bella!!!!

    :*::*

  2. Se pare ca si francezii si italienii au acelasi salut ce contine o bella, belle in el. 😛
    Mi-ar placea sa ma salute asa cineva, macar din cand in cand. 😀

  3. eşti exact ce-mi trebuie la ora asta.
    ÎŢI MULŢUMESC, FRUMOASO!!!!!

  4. Noua romanilor ne lipseste zambetul, il folosim doar ocazional la o gluma auzita sau faza haioasa. Buna starea unei persoane depinde in mare masura de cat de mult zambeste , astfel reusind sa atraga doar ce-i frumos si bun, iar daca nenorocirea apare trece repede peste ea. Italia este o tara frumoasa datorita oamenilor.

  5. green, am uitat sa precizez ca si barbatilor li se adreseaza in acelasi fel. tre sa fie foarte gratificant ca mascul feroce sa auzi toata ziua cat esti de frumos 🙂

    Tomata, faca bine la sanatate. mai ales la cea mentala 🙂

    bb, suflet frumos, tu n-ai nevoie sa ti se spuna asta, ca o stii si singura

    mike, italienii spun ca italia e frumoasa, pacat ca e locuita 😛
    ai dreptate in privinta zambetului, desi la ei de multe ori nu e sincer. insa pana sa meditezi la acest aspect iti insenineaza in general ziua

  6. Dar zgarciti nu sunt? Am la serviciu zilele astea un proiect in colaborare cu niste italieni si se codeau sa mearga cu taxiul. Au cerut unul mai mare ca erau 6. haha

  7. a, de asta uitasem! bine punctat.

  8. Ah, nu stiam sigur. Dar toti cei cu care am lucrat erau asa… si vorbesc de manageri de proiecte de zeci de mii de euro… dar ei nu si nu, tot in gazda prin Colentina stau…de asta m-am gandit c-ar fi.

  9. pardon, vreo 15 mii castiga unii dintre ei pe luna, asta vroiam sa spun

  10. ar trebui sa-i vezi in piata cum se targuiesc pentru cativa centi. si cand vezi una din asta imbracata in blana lunga ce face gargara mai rau ca o tiganca te apuca rasul

  11. da hai. suntem neamuri proaste. noi si ei. nu ma mira ca te-ai integrat acolo. glumesc.
    spune sarumana ca nu ai ajuns in austria.
    as vrea sa vad italia…cred ca as intineri ca benjamin button.

  12. tin sa mentionez ca filmul despre benjamin button nu l-am vazut asa ca nu pot vorbi in cunostinta de cauza.
    cred ca motivul pentru care m-am integrat in Italia si nu in Austria a fost acela ca italienii sunt mult mai individualisti. poate chiar prea mult. pe cand austriecii au un oarecare spirit de turma care mie personal imi este oarecum antipatic.
    asadar vedi napoli e poi mori! cred ca merita, desi eu in napoli inca n-am ajuns.

  13. Si eu care credeam ca sunt pasionati de sex indiferent daca e sau nu fotbal la televizor..:))

  14. mi-an adus aminte de ei…ai dreptate,desi la ei targuiala e o chestie de respect…vanzatorul nu te respecta daca nu te targuiesti cu el cateva minute bune…
    ar mai fi de adaugat ca au o intreaga cultura despre cum a respecta femeia,e o societate aproape matriarhala..
    femeile is dure,puternice…
    barbatii de la al mai mic la al mai mare niste „casanova” de nota 10…

  15. da,da, si mie mi-a placut cu Ciao, bella! mai ales cand mi-a zis unu asa de m-am topit toata!
    stii ce mi-a placut mie in Italia? ca intr-un an pe Lorin il stia toata strada unde locuia si pe mine in 5 ani abia daca ma stia vecina de apartament!
    no, te pup. mi-am amintit de insula Capri, e bine!

  16. Ciao, bella! Mi-e tare dor de tine.

  17. kyosgod, tinand cont ca is toti pasionati de fotbal, femei si barbati fara deosebire, e clar ca in momentul acela nu au cum sa faca altceva 🙂

    alina, nu stiam chestiunea cu targuiala. asa se explica de ce se targuiesc si in magazine.
    societatea matriarhala e atat de dezvoltata la ei incat stau cu mamica acasa pana la 50 de ani sau chiar mai tarziu

    rus, depinde de zona. eu aici in roma nu cunosc multi dintre vecinii mei. doar vreo 2-3.

    alice, miss you to

  18. păi de aia sunt bărbaţii lor aşa cu nasul pe sus… şi cu fundul bombat, dar nah.

    fiecare cu atu-urile lui, nu?

    pup

  19. :))))))))))) hug

  20. Pe mine m-au scos din minti cu vorbaria! Mi se par printre cele mai guralive natii. Pana cand n-am mai rezistat si am strigat la ei un „silentio, mascalzone” de se uitau la mine ca la un extraterestru.

  21. :)) mai guralivi decat italianii sunt napolitanii. si daca mai vorbesc si-n dialect, sunt mai rau decat un stol de vrabii

  22. daaa, italienii sunt tare smecheri cand vine vorba de moda, iar milfurile lor sunt printre cele mai dragute.

    care-i regula dupa care isi asorteaza ei sosetele si ce inseamna o cravata eleganta? trebuie sa-mi spui!!!

  23. sosetele la pantalonii cu dunga trebuie sa fie intotdeuna din acelea lungi pana la genunchi si le asortezi ori cu pantalonii ori, daca vrei sa fii mai trendy, cu cravata, cureaua si pantofii

  24. stia Petre Roman ce stia, si mai ales fetele de la APACA!

  25. m-ai inchis. ma duc sa ma rog la sfantul google sa-mi explice 🙂

  26. „nu vrem bani, nu vrem valuta, vrem ca Roman sa ne fffffaca cadouri” …cam asta isi doreau fetele de la APACA 😀

    pai…pantofii cu cureaua si sosetele cu cravata, mie asa mi-ar placea 🙂

  27. :)) uite ce inseamna sa nu fiu la curent cu noutatile!

  28. Inca se mai poarta paschetele; asa ca nu-l uitati nici pe Maestrul Tuca; care folosea aceleasi combinatii.

  29. … mai ca nu-mi vine sa cred .

  30. totnebun, sunt consideratii personale. s-ar putea ca tu sa ii vezi cu totul altfel 🙂

  31. no lolly… daaa … oricum exista o problema !! …
    sincer , asa ma asteptam , sa ‘poti’ fi in stare sa ‘adresezi’ o problema ADEVARATA … poate te-am luat prea mult in seama .. sau ma iau prea mult in serios :))

  32. daca ar conta … cateodata ma uit la ceea e spui … si te respect prea mult … oricum tu faci bine !!!

  33. si gata … te pup 🙂

  34. imbratisez si eu nebunul prea serios 🙂

  35. ai uitat sa precizezi ca.. fumeaza al naibii de mult. Fumeaza in timp ce merg pe bicicleta, aprind tigara in timp ce trec strada, mai au unpic si fumeaza in timp ce mananca sau dorm.. 🙂

  36. pai dau impresia ca fumeaza mult pentru ca fumeaza doar pe strada. acum m-am molipsit si eu si fac la fel. in locurile inchise nu-i voie, asa ca lumea recupereaza 🙂


Lasă un răspuns

