Luptand cu software-ul

Hai sa va povestesc si voua la ce-am “muncit” eu trei zile pline, de n-am putut dormi nici noaptea. Stiu ca profilul acestei pagini e personal, nu de sofware, dar cum macbook-ul meu acum face parte integranta din viata mea personala (as putea spune chiar ca este toata viata mea personala), spun si eu, poate mai are cineva nevoie de ceea ce-am lucrat si-l scutesc de cautat trei zile pe google.

Asadar, pentru cititorii fideli, va aduc aminte de minunatul meu curs de engleza, cel cu de toate, pe care mi l-am contractat pe la sfarsitul lunii octombrie si pe care mi l-au adus acu’ vreo saptamana. Toate bune si frumoase, era intreg, cu o singura dublura de dvd, dar mai bine in plus decat in minus.

Boooooooooon! Mi-am eliberat un raft intreg din biblioteca pentru a face loc comorii: ce credeti voi, ca e usor sa ordonezi 40 de dvd-uri, cam tot atatea cd-uri, 10 romane clasice, dictionare, gramatica si nu mai stiu eu ce?

Dupa aceea hai la verificat: merg cd-urile, merg dvd-urile. Cand devine treaba mai satisfacatoare s-a ivit problema: mi-au dat cd-rom-uri cu exercitii interactive si cu exercitii pregatitoare pentru toefel. 

Pentru cine stie informatica tot cat mine tin sa precizez faptul ca cd-rom-urile sunt executabile. Adica le bagi in unitate si ele incep sa mearga singure. Acu’ se mai impune o specificare: singurul file pe care macintosh nu poate sa-l citeasca, oricate codecuri si tot restul i-ai baga e tocmai cel .exe. Asadar, partea cea mai importanta a cursului (exercitiile) eu nu-o puteam face. 

Si da-i cautare (am mai spus ca i-as face statuie lu’ domnu’ Google? Nu? Iaca, spun acum!). Am descoperit virtualbox, un program care construieste in interiorul calculatorului (oricare ar fi acela) o masina virtuala. In cazul meu un PC virtual. Pe care instalezi frumos windows (variante de la xp incolo, ca altfel nu merge) si e ca si cum ai avea doua calculatoare in unu. Partea frumoasa e ca orice gugumanie faci in masina virtuala nu-ti afecteaza PC-ul in nici un fel. Cica programul e recomandat pentru cei care vor sa invete linux si ubuntu (mi-e lene sa caut iar, daca am scris gresit numele cer iertare de la cunoscatorii care vor exclama cu lehamite: n-au ce cauta femeile la informatica!) fara sa trebuiasca sa dea calculatoarele la gunoi dupa o zi. 

Pentru cine are un pic de timp de pierdut, puteti sa va bagati sistemul macintosh si sa-l rulati, sa vedeti ce fain e! (publicitate nu prea mascata). Sau puteti avea xp si vista instalate in acelasi timp. Sau ce va mai trece voua prin cap. 

Bineinteles ca programul e un freeware si e atat de simplu de-am reusit sa-l instalez pana si moi singurica. 

Acum, dupa ce am rezolvat, pot sa ma uit linistita la cele doua filme ale lui Kubrik ce ma asteapta cuminti pe hard 🙂

Published in: on Noiembrie 11, 2008 at 10:14  Comments (7)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/11/11/luptand-cu-software-ul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 comentariiLasă un comentariu

  1. asta e o insemnare grea :)))

  2. te uiti la lolita a lui kubrik? pe mine m ai pierdut, dar sunt asa mandra de tine… :* brava!

  3. mai greu a fost sa rezolv, aici doar am povestit pe scurt 🙂
    la lolita inca n-am ajuns. mi-a promis ca mi-o da un amic. abia am vazut portocala mecanica. si-n seara asta eyes wide shut. abia astept!!!

  4. hehe, bine de stiut. ai muncit si pentru altii.
    mie mi-e frica de tot ce-i de descarcat free. mi-am blocat calc. de zeci de ori.
    dai garantii ca nu se intampla nimic la un windows pe n.v.?

  5. din cate am citit eu pe forumuri aceasta varianta e preferata de utilizatori pentru ca merge chiar mai bine decat paralleles sau virtual pc (care sunt cu plata). la mine e ok pana acum.
    in orice caz, programele din virtualbox nu afecteaza calculatorul real pentru ca e vorba de executii virtuale

  6. Chiar m-am gandit intr-o zi la cursul tau de limba engleza …Mi-am amintit de „el” cand am dat pe aici de un parlit de Cd, pe care il primisem si eu „la pachet” cu o cartulie.

  7. mare minune cursul acela. daca s-ar invata si singur, zau c-ar fi perfect 🙂


Lasă un răspuns

