Nuovo Cinema Paradiso

Era odata un rege care a dat o petrecere la care a invitat cele mai frumoase printese din lume. Un soldat care facea de garda la palat le-a vazut. Si dintre toate, cel mai tare i-a placut chiar fata regelui, de care s-a indragostit fulgerator.
Dupa multe incercari, in cele din urma reuseste sa ii vorbeasca. Si-i marturiseste ca fara ea nu mai are sens pe lume.
Printesa il priveste intai cu mirare, si apoi, emotionata de dragostea soldatului, ii spune:
Daca ai sa stii sa ma astepti 100 de zile si de nopti sub fereastra balconului meu eu voi fi a ta.
Soldatul nu ezita nici un moment. Chiar din acea seara se aseaza sub balconul iubitei. Si se pune pe asteptat. O noapte, doua, trei, zece, douazeci, treizeci, cu frig, cu ploaie, cu zapada, cu crivat, el statea nemiscat asteptand gratia iubitei sale. Printesa il verifica in fiecare seara de la fereastra inchisa.
In cea de-a 99-a noapte soldatul devenise alb ca varul la fata de frig si oboseala. Iar lacrimile ii curgeau necontenit, pentru ca nu mai avea puterea sa le opreasca. Inainte de-a se face ziua, si-a luat scaunul si a plecat.

Published in: on Noiembrie 6, 2008 at 10:36  Comments (8)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/11/06/nuovo-cinema-paradiso/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 comentariiLasă un comentariu

  1. talcuita poveste 🙂 succesuri iti doresc in casa noua

  2. multam, da sa stii ca nu-i a mea, e a filmului. eu doar am tradus-o 🙂

  3. frumoasa povestea! si mie mi-a placut, si eu am scris despre ea. cred ca am mentionat atunci si ca asta e unul din motivele pt care barbatii sunt misogini si anume, plecarea soldatului.

  4. daca citesc cu jumatati de masura 🙂 o sa ma uit si la film.

  5. nu stiu daca e neaparat misoginism. eu as prefera sa numesc asta romantism. sau poti sa-i spui frica de realitate, cum vrei. ma duc sa ma documentez la tine 🙂
    ing, sa stii ca filmul e destul de bun. mie mi-a placut cu atat mai mult cu cat acum cativa ani am stat in Calabria o perioada. Iar ca mentalitate si traditii nu-s foarte diferite. poate de aceea mi-a fost drag

  6. romantism? da, e romantism dar in masura in care judeci asta prin prisma curentului artistico-literar. ca asa, o dragoste neimplinita numai romantica nu mi se pare mie.
    frica de realitate? ba deloc! mai degraba acceptare a realitatii, infruntarea ei.
    soldatul a plecat pt ca printesa nu-l iubea si pt ca era jenat de situatia de a sta ca fraierul sa astepte o mimoza ce nu stie daca sa-l iubeasca sau nu. soladtul a fost cat se poate de puternic si deci frica nu are ce cauta in povestea asta.

    tu te documentezi la mine iar eu iti raspund la tine 😀

  7. unul din cele mai frumoase filme pe care le-am vazut

  8. dacă soldatul nu ar fi plecat, nu ar mai fi existat o zi de așteptare/verificare ce a ridicat întrebări în inima prințesei (convinsă deja dar statornică)


Lasă un răspuns

