Neliniste

„Deodata mi se face moarte 

cum altora somn li se face.

 Si cum lor li se ingreuneaza ochii 

asa si mie mi se ingreuneaza inima.

 Atat inima imi ajunge de grea  ca o scap dintre coaste 

cum as scapa-o dintre degete.

   Si chiar atunci vine ingerul  

-Ce ai facut, ba, cu inima ta? 

ce ai facut cu inima ta?  

  Aripile lui sunt turturi de gheata. 

In sprancene are turturi de gheata.

 Mantia de pe umeri din turturi de gheata-i tesuta.  

  -Ai dat-o la porci s-o manance, 

ai dat-o iepurilor sa o roada, 

ai dat-o la cartite sa isi sape in sangele ei tunele 

Ai sangele plin de cartite,

bre,  nu vezi ca ai sangele plin de cartite?  

  Stateam in fata lui cu coastele desfacute 

si el tot lopata din aripi de turturi 

Lopata, lopata, pana cand  a izbit

cu aripile luna  si-a dat-o jos 

si-a calcat-o cu talpile 

pana cand  a stricat soarele

si planetele 

pana cand  a ruinat sentimentele   

-Nu, nu, i-am raspuns 

falfaind si eu din coastele desfacute   

Dar deja el povarnise cu aripa 

si zdrobise cu talpa toate cuvintele   

-E toamna, a mai zis ingerul 

lopatand,  lopatand…”  

Fragment din Levantul lui Cartarescu

  • 1pitic

    31.08.08 21:53:57

    schimba ingerul ,pe unul mai hot, ca asta imi ingheta inima de tot si ma defectezi si mai rau:)

  • ioanbistriteanul

    31.08.08 21:54:33

    e mortal.mi se face de somn. Glumesc, e prea profundă poezia.

  • excesperversexcespervers

    31.08.08 22:02:52

    e toamna…asa este..ahhhh

    si app a mai aparut o imitatie pe weblog…

    Pseudonim: llollitta

    hmmmmmmm….

  • lollitta
    31.08.08 22:09:14

    🙂 cred ca trebuia s-o las pe maine dimineata, ca mai erau vreo 3 ore de vara. da maine e musai altceva.

    excesule, s-a dublat de tot :)) pai ce sa faca, saraca, daca restul erau luate? eu de exemplu am vrut numele normal, da era deja luat de cineva care a facut blog si dupa aia nu a mai scris nimic. zi si tu, e drept asa? ar trebui sa fie redate in folosire daca dupa o anumita perioada nu-s utilizate 🙂
    in plus, eu comentez numai logata. asa ca nu se pot face confuzii 😉

  • Xanadu

    31.08.08 22:25:36

    E ciudat ce se întâmplă când toamna se întâlneşte cu literatura… Nichita Stănescu scrie toamna, Cărtărescu îl rescrie pe Nichita şi lollitta ni-i aduce aminte pe amândoi ca pe nişte frunze vii, ca pe nişte frunze moarte…

  • piticugras

    01.09.08 04:39:24

    cartarescu e un cretin. de fel.
    altfel mi-a placut asa poezie. de fapt tre sa recunoasca in sfarsit ca trage la greu.
    in cel mai negru trip, am fost in siberia. dar nu am scris ce si cum…
    nu cred ca e poezia lui. e cretin.

  • piticugras

    01.09.08 04:43:55

    cand eram dincolo striga jolly la mine. ce faci ba? vino la masa, apoi ma ridica roata vietii in sus ca o roata din cel london de kk si strigam . ia-ma ma! nu ma lasa! si el ma tragea jos. ma pis pe cartarescu. e comun deja….

  • lollitta
    01.09.08 07:52:23

    @xanadu
    iaca am pus si stanescu 🙂 pentru mine e speciala melodia. dar are voie doar de 1 septembrie
    @piticugras
    o fi comun. mie imi place poezia asta. poate incerci sa consemnezi amintirile din siberia. ar fi interesante de citit

  • catalinVL

    01.09.08 14:05:01

    mie imi place cartarescu ,indiferent ce zic unii! trebuie sa sdmit totusi ca "de ce iubim femeile" nu a fost cine stie ce 🙂
    toate bune

  • Anunțuri
    Published in: on August 31, 2008 at 21:21  Lasă un comentariu  
    Tags: ,

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/08/31/neliniste/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

