Big fish

Ne inventam. Pe noi si pe cei din jurul nostru. Daca fiecare s-ar apuca sa scrie succint: m-am trezit la ora x, am mancat, m-am uitat la televizor, am fost la munca, iar am mancat, am mai fost si pe la baie, iar am mancat, m-am mai uitat la televizor si dupa aceea m-am culcat. Oh, ce palpitant ar fi! Toata lumea s-ar apuca de scris. Si nimeni nu si-ar mai da osteneala sa mai citeasca. Cica sa vorbim in mod normal, asa cum traim. Simplu. Si atunci care ar mai fi diferenta? Ceea ce ma deosebeste pe mine de unu cu un IQ de 60 nu sunt neaparat activitatile din timpul zilei (din puctul asta de vedere suntem aproape identici) ci valoarea pe care o dau eu acestor activitati. Sau modul in care le transform. In mintea mea. Felul in care le comunic.

Astfel fiecare isi regizeaza in cap filmulete care de care mai interesante. Se compenseaza cumva rutina. Nu putem sa facem toata viata curse de formula unu, sa sarim cu parasuta sau cine stie ce alte minunatii din astea. Nici n-ar avea sens, probabil. Oare pe parasutistii de profesie ii mai apuca fiorii de fiecare data cand se arunca din avion?

Din cand in cand, filmuletele mai trebuie impartasite. Nu de alta, dar construind mereu aceleasi scenarii, la un moment dat s-ar putea sa confundam filmuletul cu realitatea. Pai acolo pe platoul de filmare totul se intampla cum vrem noi. Asadar e ok, ca nu trebuie sa dam socoteala nimanui. Ar mai trebui impartasite din cand in cand, cum spuneam. Asa, de control. Sa vada lumea ca nu am deraiat cu totul. Dar nici sa nu ramanem sub pamant ca metrourile, de la un capat pana la celalalt al orasului. Cartite oarbe la cresterea lumii in jurul nostru. Cu ochii inlauntru, cu pleoapele cusute. Din cand in cand la oculist. Baga ala lanterna in ochi: functioneaza? functioneaza! Gata, poti sa inchizi inapoi.

Oricum si-n jur tot fiecare in felul lui vede. Ca au grija parintii, scoala, amicii etc (toti factorii educationali de care nu-mi mai aduc aminte) sa ne confectioneze ochelari pe masura. Pai ce! Pe mine de exemplu m-au invatat ca un om fara casa e un boem. Pe naiba. Altul in vede doar rapciugos si atat. Si-o mai fi un al treilea pe care il deranjeaza ca face pisu in scara blocului. Ala nu vede partea boema. Si ne mai prefacem cateodata ca ne schimbam ochelarii intre noi. Ohohoa! Ce colorat se vede cu ai tai! Da ma apuca durerea de cap daca ii incerc mai mult de trei secunde. Clar, n-o sa te pot intelege niciodata.

Am vazut Big Fish (fantastic, 2003)

  • 1pitic

    30.08.08 23:42:35

    :)) imediat rezumi totul la tine

    nu te deosebeste numai felul in care iti regizezi tu activitatile-si asta tot de iq tine:))
    ai unicitatea specifica fiecaruia,chiar si prostul este unic chiar daca comparativ cu x este mai putin prost
    eu nu am casa,daca este sa ma judece inghetatu ,sunt o ratata daca este sa fiu in alta tara,normalitate :))
    asa ca sunt sau nu sunt boema?:))

  • lollitta

    30.08.08 23:46:16

    :)) ma refeream la aia care dorm pe strazi. nu cred ca-i cazul la tine.tu esti boema oricum

  • 1pitic

    30.08.08 23:49:30

    in sensul bun sau ne bun:)) eu o iau de bine,ca nu mi-ar place sa stiu ca-s mai prostuta:))

  • bebereagabebereaga

    31.08.08 09:33:02

    ştiu şi eu, Lolli…, dacă nu ne-am inventa noi, atunci cine?

  • fiordfiord

    31.08.08 10:34:28

    Viaţa boemă este bună în filme sau în cărţi. Sau ca armata care este bine să o priveşti, nu s-o faci. N-am văzut filmul, este bun ?

    Numai bine.

  • Anunțuri
    Published in: on August 30, 2008 at 23:36  Lasă un comentariu  
    Tags:

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/08/30/big-fish/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

