The Buckett list

Dupa ce m-a batut sora-mea la cap o saptamana am cautat si-am vazut si eu minunatul film. Destul de simplu, asa, in stil american: doi oameni carora li se spune ca mai au 6 luni de trait, unul bineinteles putred de bogat si altul care a  muncit o viata intreaga pentru ca sa isi creasca cei trei fii si e un mecanic foarte cult care stie tot ce se poate pe lumea asta. Si cel sarac scrie la un moment dat o lista cu lucrurile pe care ar vrea sa le faca inainte sa moara: sa faca ceva maret (sa ajunga pe Himalaia ca citise el pe undeva ca acolo se aude glasul lui Dunmezeu), sa rada pana ii vine sa planga, sa ajute un om necunoscut si asa mai departe.

Ala bogat si ciufut gaseste la un moment dat lista si ii propune sa faca un fel de tur pe la toate minunile lumii si mai adauga in lista: sa sara cu parasuta, sa conduca nu stiu ce masina veche, sa sarute cea mai frumoasa fata din lume. Se duc ei asa de nebuni peste tot si se distraza pana cand ala sarac isi da seama ca tot mai bine e cu familia lui si se intoarce cu o zi inainte de a muri ca sa isi dea duhu intre bratele sotiei iubite.

Dincolo de istorisirea destul de americana ca stil eu voiam sa va povestesc altceva. Dupa ce s-a terminat filmul am stat eu asa sa ma gandesc: daca ar fi sa  insir o lista cu lucrurile pe care as vrea sa fac inainte de-a-mi da duhu, care ar fi acelea? Si m-am tot chinuit de aseara sa enumar macar trei. E ca atunci cand vrei sa iti iei ceva: cand nu ai bani, toate ti se par frumoase. Cand ai si vrei sa iei ceva, parca nu gasesti niciodata ceva care sa iti placa mult de tot. Si pana la urma eu imi iau cate ceva care nu voi folosi, ca sa scap de stress.

Da pana la urma am zis eu asa ca daca ar fi sa mor intr-un an, as mai vrea:

– sa am o dragoste impartasita

– sa petrec o saptamana la mare cu ala

– sa dansam o noapte intreaga vals si eu sa am o rochie rosie lunga

– sa scriu o carte

– sa fac un copil cu sus-numitul

Mai mult nu am gasit. Si nimic altceva nu mi s-a parut asa de important ca sa trec pe minunata lista.

Daca ar fi sa mor maine, as vrea doar sa ma intorc acasa, nimic altceva. Si dorinta se pastreaza si daca as mai avea o saptamana. As lasa dracului toata sandramaua si m-as duce sa stau cu cine mi-e drag. Ca uite asa ma risipesc eu degeaba crezand ca cine stie cate alte sute de ani o sa mai traiesc si o sa am timp sa recuperez ce pierd acu.

Cica zicea in film ca 95% dintre oameni nu vor sa stie cand mor. Eu as vrea, ca sa ma pot organiza mai bine.

Fac asa un fel de leapsa si inoportunez pe cei care au placerea sa raspunda. Voi ce-ati face daca ati mai avea 6 luni de trait? Macar asa, vreo trei dorinte.

  • RazeIoana

    14.07.08 16:17:14

    Si eu am vazut filmul. Mi-a placut teribil de mult.

    Asa ca daca as mai avea 6 luni de trait si as avea si posibilitatea financiara (ca deh, si asta trebuie) as vrea asa:

    1. Sa reusesc sa imi iau la revedere de la cei dragi mie
    2. Sa vizitez Japonia
    3. Sa vizitez Machu-Pichu
    4. Sa plec intr-un pelerinaj cu al’ drag mie prin locurile care mi-au fost cele mai dragi in timpul vietii.

    Asta e tot ce am gasit. Probabil ca ideile iti vin mai multe cand chiar stii cat mai ai.

  • AndreBreton

    14.07.08 16:34:50

    1. Sa vad Roma, e poi Mori:))
    2. Sa petrec o noapte cu "cineva"
    3. Sa pot opri timpul cand vreau
    4. Sa citesc cele doua carti viitoare ale unor dragi prieteni

    5. Sa am inelul Arabellei

  • Dias71Dias71

    14.07.08 16:43:46

    In primul rand iti doresc tie , acum ,sa-ti ostoiesti macar outin dorul de casa ! Trebuie sa fie al Naibii de greu pt. tine sa stai printre strainii aia ! Oare cand ajungi pana acasa ? Lasa treaba cu moartea , acum ! Asa , pur si simplu , pt. sufletul tau , cand "dai o fuga" pana aici ?

    In alta ordine de idei ; nu am de facut nicio lista !
    M-am gandit si eu , inainte de aparitia acestui film , la o chestie asemanatoare . Tot ceea ce mi-as dori ar fi sa stau cat de mult se poate , si o secunda in plus , daca se poate , cu familia mea .

  • lollitta
    14.07.08 17:29:43

    @razeloana
    🙂 multam de efort
    nu stiu de ce, dar eu in lista nu am putut sa pun nici o vizita la vreuna dintre minunatiile lumii asteia. nu le-am considerat asa de importante
    @AndreBreton
    cu roma nu stiu daca se merita. Eu dau roma pe-o ora cu ai mei. facem schimb?
    daca mori dupa prima, restul cand le mai faci? 😛
    @dias
    e complicat, dias. nu pot sa plec de aici, ca as condamna pe cineva. nici macar pentru o zi 😦

    te inteleg cu familia si subscriu

  • GladiolaGladiola

    14.07.08 17:32:29

    as face dragoste…:)

  • lollitta
    14.07.08 17:34:48

    daca mai ai o saptamana, inteleg. da 6 luni in continuu?! e un pic obositor 😛

  • justbluejustblue

    14.07.08 18:38:27

    Eu inca nu am reusit sa imi fac timp sa vad filmul.
    Ce mi-as dori? Sa gasesc linistea, sa stau alaturi de cei dragi si desigur, sa am macar un copil cu omul pe care il iubesc. Oare e prea mult?

  • kira

    14.07.08 18:49:16

    Justblue, nu ai la dispozitie decat sase luni.
    Copilul apare dupa noua :))

    gladiole pe campii

    hai sa le adunam copii

    Chiar nu stiu ce sa zic.
    Ma mai gandesc si-ti spun.

  • lollitta
    14.07.08 19:21:58

    @justblue
    merita sa il vezi. te face sa te gandesti putin la viata pe care o ai si la ce e mai important in ea
    @kira
    multam de vizita 🙂

  • kira

    14.07.08 19:38:22

    1. sa mor de stiu

    99. inainte de, sa spun: la dracu

    cam atat 😐

    ,–. ,–.

    ( O ) ( O )
    `–‘ `–‘
    _
    >-. / /|
    `-.__.’

  • lollitta
    14.07.08 20:09:50

    ce frumos stii tu sa faci desene 🙂
    asta ca in vorba aia, daca nu intelegi, iti desenez, nu?

  • MooNSeTMooNSeT

    14.07.08 20:32:36

    Asa cum in film…"Sa sarut cea mai frumoasa fata din lume"…a fost cea mai reusita sarcina din lista, la fel e pentru mine: "Sa fac lumea un loc mai bun"(desi…am zero sanse)

  • lollitta
    14.07.08 20:34:50

    important este sa crezi ca vei reusi. daca esti descurajat inainte de a incepe nu prea ai sanse. eu cred ca se poate.

  • justbluejustblue

    14.07.08 21:27:21

    @kira
    Da, m-am gandit si eu ca nu prea am timp, dar omul isi doreste multe, chiar daca nu le poate realiza…

  • INTJ

    15.07.08 02:39:30

    indiferent cat as mai avea de trait as face ce fac in fiecare zi … pentru ca incerc sa-mi traiesc fiecare zi ca si cand ar fi ultima. altfel spus: daca mor maine n-am regrete de nici un fel fiindca mereu am facut tot ce mi-a fost in putere si ce am vrut cu adevarat … iar ce nu am facut: ori mi-a depasit fortele ori n-am vrut.

    de exemplu: chiar daca stiu ca voi intarzia la job si urmeaza sa suport consecintele, nu plec de acasa fara sa-mi sarut sotia … din 2 motive simple:
    1. o iubesc (no comment)

    2. nu am de unde sti (cu siguranta de 100%) daca mai ajung inapoi acasa si deci acel sarut e in acelasi timp un fel de "adio"
    … iar cand ma intorc, sarutul e si mai valoros.

    in the end, living life is up to everyone of us …

  • alinaD

    15.07.08 08:23:31

    Nu mi-as dori decat sa traiesc.

  • lollitta
    15.07.08 08:26:31

    @INTJ
    tu esti unu dintre cei care constientizeaza. is putini tare. de aceea mi-a fost greu si mie sa fac lista. de obicei fac lucrurile pe care le consider importante. acum e o perioada mai speciala….. cand imi fac doar liste…..
    multam de vizita
    @alinaD
    dap. sa traim…… cateodata mai conteaza si cum…..
    :*

  • alinaD

    15.07.08 08:32:45

    Nu. Nu conteaza. Cand stii ca ai putea muri… ca lumea merge mai departe fara tine… ca toti vor ramane in urma ta … ca nu-i vei mai vedea niciodata… ca nu ai apucat sa faci atatea lucruri… sa spui atatea lucruri… ca inima ti se va opri si vei inchide ochii (sau vei muri cu ochii deschisi?)… ca vei fi pus intre niste scanduri batute in cuie… ca vei fi coborat SUB PAMANT….
    Nu… nu mai conteaza… nu mai conteaza nici macar de ce tocmai tu… de ce asa devreme… de ce acum…

  • Voichita

    15.07.08 11:08:19

    Cred ca as incerca sa ma bucur de fiecare zi care mi-a ramas, sa ma bucur de cei dragi, de copilul meu, de fiecare raza de soare…

  • umma

    15.07.08 12:08:12

    Eu as face atacuri de panica mii si mii. :))

  • lollitta

    15.07.08 12:19:39

    @alinaD
    Incrancenata de dimineata. dar ai dreptate. gandul de a fi sub pamant e ingrozitor
    @voichita
    si eu tot de familie as vrea s ama bucur…
    @umma
    :)) si asa nu ai mai putea sa iti mai indeplinesti nici o dorinta secreta….

  • marinelas2002marinelas2002

    15.07.08 12:29:31

    Eu sunt mai pretentioasa:
    Dorinte personale posibil imposibile:
    1. sa câştig premiul Nobel pentru literatură!

    2. să zbor cu racheta
    3. să citesc manuscrise secrete în bibliotecile Vaticanului
    4. să pot negocia fericirea şi sănătatea celor dragi mie. Adică să fie sănătoşi şi să se bucure de viaţă până în clipa morţii…

    Posibile:
    1. să fac înconjurul lumii alături de TOŢI cei dragi mie
    2. să câştig un premiu literar internaţional

  • lollitta
    15.07.08 12:38:55

    sa-ti ajute Dumnezeu sa le realizezi pe toate. mai ales cele imposibile. daca ai curajul sa ti le doresti, vei reusi sa le duci si la indeplinire

  • marinelas2002marinelas2002

    15.07.08 13:47:22

    Suntem făcuţi să visăm şi să luptăm pentru viesle noastre! E important să visăm frumos! 🙂
    Realitatea e cum e!

  • Anunțuri
    Published in: on Iulie 14, 2008 at 15:41  Comments (1)  
    Tags:

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/07/14/the-buckett-list/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    One CommentLasă un comentariu

    1. Ca urmare a luarii la cunostinta a dorintelor tale, subsemnatul, adica susnumitul, adica eu, imi doresc:
      – sa reusesc sa ma ridic la nivelul dragostei tale si sa ti-o pot impartasti
      – sa imi petrec toata viata alaturi de tine, si sa transform o saptamana de vacanta la mare intr-o viata intreaga
      – sa fim nedespartiti in viata, la fel cum sunt partenerii unui vals
      – sa iti dedic cea mai importanta realizare din viata mea
      – sa fiu subsemnatul…susnumitului tau:)


    Lasă un răspuns

