Dinte de paza

Mi-am pus un dinte de paza in gura. Ma anunta de fiecare data cand fac vreun exces. Nu-mi da voie sa beau un pahar cu apa rece, ca e legat direct cu vreun punct nervos central de-mi inchide capul intr-o masca de fier (din aceea din tortura medievala). Si tot ce intra trebuie sa fie caldut.

Cat poate conditiona durerea. Dintele de paza e vesnic treaz. Nu poate fi pacalit. Si uite asa am ajuns la concluzia ca unii au dintele de paza la minte sau la inima. Ca tot ceea ce primesc trebuie sa fie caldut. Nici prea-prea, nici foarte-foarte, ca vorba aceea, aurea mediocritas. 

N-am avut pana acum asa ceva. Cred ca inimii mele i s-au scos toti dintii ce puteau sta de veghe. Si ca o baba stirba inghit vrute si nevrute, mai innecandu-ma, mai facand indigestie… dar intra tot. Raul de dupa e mai mare. Dar cum ma prefac a nu sti cauza, merge auto-pacaleala si repet distractia.

O fi acesta vestitul turn de fildes care a aparat atatea inocente?

  • INTJ

    27.06.08 01:36:51

    Cand suntem mici ni se povesteste despre un taram fermecat in care nu exista rau. E vorba de Rai … si noi nu suntem acolo. Poate ca tocmai din acest motiv eu pot acum sa ma intreb asa ca omu’ prost (adica al’ de nu le stie pe toate): "Daca nu exista Rau, cum pot defini (ca sa fiu sigur ca e asa) Binele?". Cum nu am raspuns, imi sare-n ochi elementul lipsa: "Stai mah ca de fapt cica te uiti de sus in jos, adica din Bine te uiti la Rau si deci poti face comparatii!" … asa mai merge, dar parca ceva tot nu se leaga: "Mda, da’ daca doar mi se pare, neavand de fapt Cunoastere?". Asa-mi amintesc acea poveste cu sarea din bucate … si dintr-o data parca nu m-as lipsi definitiv de sare.

  • INTJ

    27.06.08 01:42:51

    Si acum varianta mai "siropoasa":

    Intro zi un tanar statea in centrul orasului spunand ca el are cea mai frumoasa inima din tot tinutul. Au inceput sa se adune tot mai multi oameni ca sa-i admire inima cea frumoasa. Nu avea nici un semn, nici un defect, era perfecta. Tanarul era foarte mandru si se lauda tot mai mult cu inima lui cea frumoasa.
    Deodata, in fata multimii a aparut un om in varsta care a spus: ”Inima ta nu este nici pe departe asa de frumoasa ca a mea”. Multimea si tanarul s-au uitat la inima batranului. Inima batea cu putere, dar era plina de cicatrici, avea petice care nu se potriveau exact si cateva margini zdrentuite. In unele locuri se vedeau niste adancituri ca niste gauri. Oamenii se uitau cu ochii mari de mirare, intrebatori. Cum putea sa spuna batranul ca inima sa era mai frumoasa? Tanarul s-a uitat la inima batranului si a inceput sa rada. ”Cred ca glumesti”, i-a spus el zambind. ”Compara inima ta cu a mea. A mea este perfecta, iar a ta este o amestecatura de cicatrici si rupturi.”

    “Da”, a spus batranul, ”Inima ta arata perfect, dar n-as face schimb cu tine. Vezi, fiecare cicatrice reprezinta o persoana careia i-am daruit dragostea mea. Am rupt cate-o bucatica din inima mea si am daruit-o, iar ei mi-au dat bucati din inimile lor cu care sa umplu golurile ramase. Pentru ca nu toate bucatile s-au potrivit am si cateva margini zdrentuite pe care le pretuiesc pentru ca-mi amintesc de dragostea pe care am impartit-o. Uneori am dat fara a primi in schimb. De aceea sunt aceste scobituri – daruind iubire iti asumi un risc. Desi ranile sunt dureroase, ele raman deschise ca sa-mi aminteasca de iubirea pentru ei si sper ca intro zi se vor intoarce sa umple locul gol. Asadar vezi acum ce este cu adevarat frumos?"
    Tanarul a ramas tacut, iar lacrimile ii curgeau pe obraji. S-a indreptat catre batran cu inima lui tanara, perfecta si frumoasa, apoi a rupt o bucatica din ea. I-a oferit-o batranului cu mainile tremurand de emotie.
    Batranul a luat bucatica, a pus-o in inima sa, apoi a smuls o bucatica din inima sa cu cicatrici cu care a acoperit rana din inima tanarului. S-a potrivit destul de bine, dar au ramas cateva margini.
    Tanarul s-a uitat la inima lui… nu mai era perfecta, dar era mult mai frumoasa ca oricand de cand iubirea din inima batranului s-a revarsat in inima lui.

    Cei doi s-au imbratisat si au plecat impreuna.

  • lastduchesslastduchess

    27.06.08 09:47:55

    Poate inima ta are inca dinti de lapte…:)

  • lollitta
    27.06.08 10:27:08

    @INTJ
    daca noi -evident- nu suntem in rai, cum putem sa ne uitam de sus in jos la bine? cat despre cunoastere, cica odata, in numele intregii omeniri, cineva si-a luat raspunderea de-a o prinde cu dintii
    @ducesa
    in cazul acesta tre sa am grija sa nu imi creasca ceilalti strambi 🙂 o sa il rog pe domnul dentist sa imi puna un gardulet din acela de sarma

  • INTJ

    27.06.08 15:43:08

    Nu acum ci cand/daca vom fi in rai … abia atunci, teoretic, am putea privi Raul de sus in jos. Daca pe tine te doare dintele, oare eu chiar pot sa stiu cu adevarat durerea ta? Parerea mea e ca nu, nu pot sti si deci "nu cunosc", doar "banuiesc" (prin comparatie cu propria durere de dinte). Ergo, "in numele intregii omeniri" nu e decat un vesmant stralucitor (ce-i drept!) pentru nimic (ca un fragment dintr-un discurs politic).

  • lollitta

    27.06.08 16:41:53

    in numele intregii omeniri au fost adam si eva initiali care au muscat din cunoastere fiind inca in rai. e drept ca durerea nu o putem cunoaste atunci cand e a altuia. de multe ori o banuim neadevarata.

  • INTJ

    27.06.08 17:21:14

    Agnosticul din mine nu poate scapa de dubii … iar unde exista dubii nu poate exista certitudine.

  • lollitta
    27.06.08 17:23:39

    traiasc dubiile, pentru ca ele ne tin in viata 🙂

  • lastduchesslastduchess

    27.06.08 20:04:26

    Gardulet? Pai gard la inima iti trebuie?!

  • lollitta
    27.06.08 21:17:36

    pai nu?! face bine ca sa nu mai intre orice 🙂 gardulet cu semnal de alarma 😉

  • loculdenicaieriloculdenicaieri

    27.06.08 22:20:48

    ce tehnologie interesanta ti-ai tras. si eu vrau unul unde sa il gasesc pe ce continent ?

  • lollitta
    27.06.08 22:32:36

    te referi la gardul cu alarma? nu l-am gasit inca. dar ma interesez si cand dau de el, te anunt 🙂

  • Anunțuri
    Published in: on Iunie 26, 2008 at 23:22  Lasă un comentariu  
    Tags:

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/06/26/dinte-de-paza/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

