Simone de Beauvoir

 „Durerile facerii – această grea răscumpărare acordată femeii în schimbul unei scurte şi incerte plăceri – au fost chiar tema a numeroase glume. „Cinci minute de plăcere, nouă luni de chin… Intră mai uşor decît iese…” Acest contrast i-a înveselit adesea pe bărbaţi. În această filosofie intră o doză de sadism: mulţi bărbaţi se bucură de suferinţa feminină şi le repugnă ideea că ar putea fi atenuată. Înţelegem deci că aceşti bărbaţi nu au nici un fel de scrupule în a-i nega însoţitoarei lor dreptul la satisfacţie sexuală; li s-a părut chiar mai avantajos să-i refuze, o dată cu autonomia plăcerii, şi tentaţiile dorinţei – Acest lucru îl exprimă, cu un cinism fermecător, Montaigne:

„Tot un fel de incest este să foloseşti în această înrudire venerabilă şi sacră eforturile şi extravaganţele libertăţii amoroase; trebuie, zice Aristotel, „să-ţi atingi femeia cu prudenţă şi severitate, de teamă ca nu cumva, gîdilînd-o prea lasciv, plăcerea să n-o facă să iasă din ţîţînile raţiunii…” Nu văd, dintre căsătoriile care eşuează prea devreme şi se tulbură, decît din acelea încheiate pentru motive de frumuseţe şi dorinţe amoroase: trebuie ca ocăsnicie să aibă baze mai solide şi mai constante şi să se întemeieze pe luciditate; voioşia strălucitoare nu valorează nimic… o căsnicie bună, dacă este aşa, refuză tovărăşia şi condiţiile dragostei (Cartea a IlI-a, cap. V.) [….] „înseşi plăcerile pe care le au din relaţiile cu femeile lor – mai spune el – sînt condamnate dacă în ele nu există moderaţie; şi în libertate şi desfrînare poţi să cazi ca într-un subiect nelegitim. Dorinţele ruşinoase pe care ni le sugerează acest joc sînt nu numai indecente, ci şi dăunătoare femeilor noastre. Cel puţin să înveţe în alt fel neruşinarea. Ele sînt întotdeauna destul de treze pentru dorinţele noastre… Căsnicia este o legătură religioasă şi sfîntă: iată de ce plăcerea pe care o avem din ea trebuie să fie o plăcere reţinută, serioasă şi amestecată cu ceva severitate; trebuie să fie o voluptate prudentă şi conştiincioasă.”

 

Nu va apuca rasul? Pe mine da. Rasul-plansul. Imi aduc aminte de mama mea care imi spunea ca o femeie serioasa nu poate simti placere in timp ce face dragoste. Pentru ca atunci inseamna ca e pierduta…

  • greenfieldgreenfield

    09.06.08 23:57:24

    Si despre bunica mea se spunea ca a facut sase copii fara sa-si dea seama cum s-a intamplat, mai ales ca bunicul a fost si pe front. Era rusinos sa-si recunoasca slabiciunile, caci se considera ca actul sexual este menit in exclusivitate procrearii. Lucrurile au mai evoluat intre timp, iar in ziua de azi se pune altfel problema. Acum, daca luam in considerare faptul ca unele femei se fac frumoase numai in ziua nuntii, inclinam sa le dam dreptate barbatilor ca se poarta urat cu nevestele si se uita dupa altele pe strada. Dar, atunci cand se poarta urat cu ele pentru ca raman insarcinate si devin mai inestetice, merita sa fie pedepsiti si numiti porci.

  • tirowka

    10.06.08 12:54:12

    ras ne-ras….intr-un fel au dreptate…
    cel putin in cazul meu au…

    caci daca nu stiam ,nu cunosteam…"placerile" alea indecente ,condamnabile poate stateam naiba cuminte in banca mea…dar asa…..

  • lollitta
    10.06.08 14:16:47

    eu pe cei saraci cu duhul si necunoscatori nu i-am invidiat niciodata. prefer sa stiu, chiar daca nu mai pot sa stau cuminte in banca mea…

  • greenfieldgreenfield

    10.06.08 14:44:40

    Lollitta, eu am comentat aseara la tine,aici, dar a disparut, deja m-am obisnuit…

  • Dias71Dias71

    10.06.08 18:39:49

    Asta-i rasu’-plansu’ exact asa cum spui.
    Pe mine ma revolta ignoranta celor care inca ,in secolul in care traim ,au asemenea mentalitati.

  • Stupi

    10.06.08 19:42:05

    Dar Sartre ce parere avea?:)

  • lollitta
    10.06.08 20:28:33

    n-a disparut, dar probabil depinde de unde comentezi. eu de exemplu dimineata la net nu ti-am vazut comentariul. acu de acasa il vad

  • pers

    10.06.08 21:57:51

    Sunt multe femeile care gandesc asa si condamna pe cele care nu sunt asemeni lor. Mie una imi pare rau pentru ele.

  • lollitta
    10.06.08 22:02:08

    pentru stupi si pers, am vazut pe mail ca ati fost pe aici, dar nu va vad comentariile

  • greenfieldgreenfield

    10.06.08 22:39:03

    Acum a reaparut comentariul meu de-aseara. Azi mi-au disparut si aparut comentarii si posturi; de-acum nu mai bag in seama nimic, ma duc sa ma plimb prin blogosfera:))

  • loculdenicaieriloculdenicaieri

    10.06.08 22:40:16

    mie imi plac versurile de la veronika demonika.
    http://www.versuri.ro/versuri/meehi_catalin+veronica+demonica….

  • lollitta

    10.06.08 22:40:43

    spor la plimbat. eu chiar nu mai inteleg nimic. aveam impresia ca sunt printre fericitii care vad. dar acu imi apar notificari pe mail despre comentarii pe care nu le vad. cine mai intelege?!

  • AndreBreton

    11.06.08 14:53:03

    Nadjei mele ii place salbatic:)

  • mariana405

    11.06.08 15:25:12

    sa pierd eu o asa frumusete de postare:)) dupa atatea zile de sinistrare, TE VADDDDD .

    Mai doamna, tentatiile alea le-am descoperit mai tarziu, apoi am realizat ce tuta am fost:))
    Am fost de cele doua parti ale baricadei si stiu judecatile si consecintele , ale ambelor parti.Dar astea sunt niste scuze pentru a-si ascunde neputintele lor masculine

  • Xanadu

    11.06.08 15:33:30

    lollitta, n-aş fi intrat printre atatea reprezentante ale gingăşiei, daca nu m-ar fi încurajat prezenţa lui Andre, care pare timorat de aspiraţiile fireşti pentru o femeie modernă… Andre, ţi-a spus şi ce sălbatic ţi place?

    Redevenind atât cat pot fi eu de serios… lollitta, toată stima pentru Simone, dar despre Aristotel vorbim de nişte zeci de secole. Dumneaei a avut noroc de o posteritate cât de cât semnificativă, datorită apropierii de un bărbat care-l citise, printre alţii pe Aristotel…

  • Anunțuri
    Published in: on Iunie 9, 2008 at 23:27  Lasă un comentariu  
    Tags:

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/06/09/simone-de-beauvoir/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

