Simone de Beauvoir

De la Simone de Beauvoir citire: „Căsătoria s-a prezentat întotdeauna într-un fel radical diferit pentru femeie şi pentru bărbat. Cele două sexe îşi sînt necesare unul altuia, dar această necesitate nu a născut niciodată reciprocitate; niciodată femeile n-au constituit o castă care să stabilească pe picior de egalitate schimburi şi contracte cu casta masculină. Din punct de vedere social, bărbatul este un individ autonom şi complet; este privit înainte de orice ca producător, şi existenţa lui este justificată prin munca pe care o furnizează colectivităţii. Desigur, bărbatul are nevoie de ea; ea are atît îndatorirea de a satisface nevoile sexuale ale bărbatului cît şi de a avea grijă de căminul său. Menirea pe care i-o impune societatea este considerată ca un serviciu adus soţului; de aceea el îi datorează soţiei sale cadouri sau o moştenire, sau se angajează să o întreţină; prin acest mijloc societatea îşi achită datoria faţă de femeia pe care i-o sacrifică. Drepturile pe care soţia le cîştigă îndeplinindu-şi datoriile se traduc prin obligaţiile pe care le are faţă de ea bărbatul”.

Eu am nimerit intr-o societate de acest fel. Si nu cred ca sunt singura. O data viitoare voi povesti cum m-am maritat. Poate maine.

  • greenfieldgreenfield

    08.06.08 17:04:27

    Simone de Beauvoir scrie foarte bine, numai adevaruri se ascund sub cuvintele scrise de ea.

  • lollitta
    08.06.08 17:06:32

    din nefericire scrie prea bine. mie cel putin mi-a starnit un fel de revolta generalizata pentru tot ceea ce inseamna mentalitate masculina. sincer, prea putini barbati se salveaza de judecatile ei adevarate

  • greenfieldgreenfield

    08.06.08 17:12:40

    Trebuie sa-mi caut in balamucul din biblioteca, cartile ei, sa le recitesc.

    Mi-au ramas in minte idei, franturi, descrieri din cartile ei. Mentalitatea masculina, ar fi atatea de spus…Ma bucur ca-mi vezi comentariul:D

  • lollitta
    08.06.08 17:42:07

    eu am dat peste cartea ei din necesitati de documentare pentru licenta. si m-a fermecat atat de tare ca n-am mai putut-o lasa din mana, desi eram cam in criza de timp cu scrisul. cred ca voi face un fel de foileton cu unele dintre ideile ei aici pe blog, pentru ca mi se par mult prea interesante si bine scrise. Ma refer la AL DOILEA SEX

  • greenfieldgreenfield

    08.06.08 18:11:49

    Pe asta n-am citit-o, inca, dar nici n-o am din cate-mi amintesc. Asa ca scrie despre ideile ei, mai aflam cate ceva.

  • _a123__a123_

    08.06.08 20:45:13

    Super ce-am citit aici!

  • Anunțuri
    Published in: on Iunie 8, 2008 at 16:31  Lasă un comentariu  
    Tags: ,

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/06/08/simone-de-beauvoir-2/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

