10 motive pentru a nu mai citi un blog

M-am gandit sa fac o lista cu motivele pentru care eu nu mai calc a doua oara pe un blog sau nu-l mai citesc chiar daca pentru o perioada am fost cititor fidel. Astept de la voi alte pareri pertinente pentru ca o sugestie e mereu bine primita.
Ordinea in care am enumerat nu este neaparat a importantei. E ordinea in care mi-au venit in minte. Sunt lucruri importante si capricii. Si asa cum am spus mai sus, e o parere personala. Mi-ar placea sa vad daca sunteti de acord. Si daca am uitat ceva, spuneti-mi.
1. Cand imi dau seama ca e facut cu copy-paste – ca nu exista continut original, prefer sa citesc direct de la origine

2. Prea multe postari pe zi – nu am mereu timp sa citesc tot si dupa aceea ideea de a gasi o multime de lucruri (marea majoritate neinteresante) ma face sa renunt din start

3. Postari foarte lungi, mai ales cele scrise foarte mic – nu am mereu rabdare sa le citesc in intregime si pana la sfarsit imi trece cheful sa comentez

4. Continut fanatic, discriminari fara motiv – ma gandesc la faptul ca nu se poate discuta cu acea persoana si imi creaza o impresie neplacuta

5. Prea multa publicitate – pagina se incarca foarte greu si trebuie sa inchid in continuu ferestre pop-up sau se blocheaza browser-ul

6. Greselile de gramatica – oricat de bun ar fi un continut daca e plin de greseli de gramatica sau scris in graba, cu litere lipsa, ma enerveaza. Nu cred ca 5 minute in plus, cat ar dura recitirea textului, sunt atat de greu de gasit de catre autor

7. Pesimismul accentuat al autorului – eu personal sunt plina de probleme pana peste cap si imi imaginez ca nu sunt singura. Asa ca in general caut lucruri care sa ma bine dispuna sau cel putin sa aiba un mod ironic de prezentare. Nu vad de ce as citi in fiecare zi pe cineva care povesteste cat de negru e universul. Desigur si excesul in partea opusa e destul de enervant. Dar inafara de roz si negru mai sunt o multime de culori. Iar masura nu a omorat niciodata pe nimeni

8. Lipsa de raspuns la comentarii – e adevarat ca citesc un blog pentru postari. Dar daca cer sa mi se clarifice ceva anume astept raspuns. Cand sunt ignorata ma simt prost

9. Dezordinea – poate sunt eu obsedata de ordine. Dar daca e organizat bine un blog reusesc sa gasesc ceea ce ma intereseaza. In plus imi face o impresie proasta un loc unde lipseste logica

10. Ma deranjeaza un loc unde se vorbeste urat despre cititori. Poate sunt eu prea pacifica dar dupa mine chiar daca cineva iti face un comentariu vulgar nu face decat sa isi atraga antipatia celorlalti. Nu ma afecteaza in nici un fel. De aceea nu inteleg nici cenzura comentariilor.

  • ioanbistriteanul

    02.05.08 16:53:37

    CRED CĂ E REZONABIL.

  • lollitta
    02.05.08 17:57:17

    din pacate nu toata lumea crede la fel 😦

  • alina

    02.05.08 18:21:33

    idem…4,5 si 10 ma irita nitel mai mult…
    eu is vinovata de 3 si 8…
    asa cred…

    3 ptr ca asa is eu…imi e greu sa ma opresc din scris…
    8 ptr ca is terorizata de astia care tot fac tam-tam ca nu e frumos sa raspunzi dupa fiecare comentariu…cica atunci te com singur…ocupi rubrica "top comentarii pe nedrept"…
    in ultimul timp am facut chiar compromise…ptr ca inainte dupa ce citeam un com il stergeam ,nu raspundeam de fel…ca sa nu faca lumea gura chiar am inca o groaza de com ascunse…
    ps :ptr motivul nr 5 nu mai intru la greenfield desi imi placea…dar acu pana se incarca fumez o tigare,plus ca imi sar pop-uri si mi se deschide nu stiu ce alte pagini….si la rebelu se incarca greu…;((

  • lollitta

    02.05.08 19:32:15

    @alina
    pai raspunde si tu o data la 2 comentarii specificand pentru cine e raspunsul 😉
    daca raspunzi cuiva nu cred ca inseamna ca te comentezi singur

  • urban01

    03.05.08 00:23:05

    Ai mare dreptate…sincer, majoritatea blogurilor nu respecta nici macar jumatate din "normele" astea:))

  • AcadeauaAcadeaua

    03.05.08 00:54:16

    Ei, lollitta, ar trebui sa mai lucrezi la asta: "Cand imi dau seama ca e facut cu copy-paste – nu exista continut original; in acest caz prefer sa citesc direct de la origine"

    tu:
    http://lollitta.weblog.ro/2008-03-14/313878/cat-vrei-sa-traies…

    eu:
    http://masca.weblog.ro/2007-07-07/168369/Despre-pensii,-batran…

    nu-i bai, dar macar nu fa pe lupul moralist.

  • tirowka

    03.05.08 01:05:53

    http://sladurana.weblog.ro/2008-04-29/356652/incotro%3F.html#c…

    n-am intrat nici la tine ,nici la cealalta …;)))
    ptr mine e pur si simplu "gand la gand"
    nici acum nu v-am citi pe indelete sa vad asemanarile…is pe aceeasi tema si gata…;))))))))))))

  • lollitta
    03.05.08 07:38:57

    draga mea acadea, imi pare rau sa-ti spun dar nu cred ca poti sa ai recunoscuta unicitatea faptului ca la 20 de ani nu voiai sa fii batrana. In afara de asta eu am intrat muuuuuuult mai tarziu in blogosfera (de vreo 2 luni) si spre marea mea rusine marturisesc ca nu citisem textul cu pricina. Dar uite asa m-ai convins sa sap mai adanc in fiecare din preferatii mei pentru ca sunt multe pietre pretioase de descoperit

  • Acad

    03.05.08 21:17:16

    bai, tirowka, care-i problema ta? am cu vreo 10 ani mai multi decat cel cu care te alinti virtual, de ce ti-e frica? e a doua oara cand atentezi la nervii mei, asa delicat cum si intentionezi. valea si vezi-ti de visele tale!

    a, insemnarea ta are aceeasi idee, dar nu e pusa in scena in acelasi mod, deci nu are nicio legatura.

    in schimb, a lollittei…
    oricum, mi se rupe!

  • tirowka

    03.05.08 23:22:18

    a doua oara?
    cand a fost prima oara?
    si de unde pana unde sa-mi fie frica?
    nici nu stiu cine esti …si ce leg are cu cine ma alint eu virtual?…si cati ani ai tu,cati ani are respectivul….etc etc etc…
    waw..asta da reactie…

  • lollitta
    03.05.08 23:25:03

    imi cer scuze pentru acadeaua dar se pare ca nu a fost invatata ca atunci cand merge in vizita nu-i frumos sa vorbesti urat

  • tirowka

    03.05.08 23:40:11

    mi-a trezit curiozitatea pur si simplu….;))

  • AcadeauaAcadeaua

    03.05.08 23:51:00

    :))))
    iti ceri scuze pt acadeaua? e tare!

  • lollitta
    03.05.08 23:58:05

    🙂
    mi se parea un pic exagerat tonul tau. si cum sunteti amandoua musafirele mele, mi s-a parut normal.

  • A.Faith

    04.05.08 00:48:34

    1. de acord, doar că uneori articolele inspirate ies mai bune decât originalul.
    2. ăsta e unul din motivele datorită căruia nu mă număr printre cititorii fideli ai lui zoso. totuşi, tu cât consideri un număr optim de însemnări / zi ? chiar sunt curios
    3. cum sunt scrise (estetic vorbind) ţine de priceperea celui care a făcut tema respectivă. să ştii că unele însemnări tratează subiecte care necesită destul de multe rânduri. dacă vrei să citeşti într-adevăr un blog "lung", recomand krossfire.ro
    4. bloguri de dat click. pe x
    5. bleah
    6. idem
    7. roz + negru + pesimism accentual = 95% click pe x

    8. uneori aşa e, descurajează, dar unele comentarii sunt menite a fi lăsate fără răspuns.
    9. ce înţelegi prin blog dezordonat?
    10. o să înţelegi cenzura comentariilor când o să ai o armată de trolli pe cap, chitiţi să-ţi strice ziua.

  • mariana405mariana405

    04.05.08 00:55:07

    sa stii ca toti facem macar una din greseli, nu este asa de grav, daca nu devine o obisnuinta.De ce spun asta, de multe ori, cand nu-mi gaseam cuvintele sau voiam a-mi aduce ceva in completarea postarii , cautam ceva care sa se pupe cu starea mea sau postarea pe care am facut-o.Iarasi , cand am fost jignita nu prea am intors obrazul, greseli fac-alea din graba se vad, ca mai mananci din litere, celalalte mi le asum, nu ma supar daca mi se atrage atentia voalat, pesimista am fost de multe ori,sorry:))
    vezi, cred ca le-am facut pe toate, dar nimic nu a devenit obisnuinta

  • altmariusaltmarius

    04.05.08 07:40:42

    Lollita, ai dreptate in majoritatea asertiunilor pe care le exprimi aici – ceea ce ma determina sa te trec in selectiunile "de citit" pentru ziua de miine; dar nu sunt de acord chiar cu prima afirmatie: in bloguurile mele folosesc destul de mult copy-paste, pentru ca sunt bloguri DE INFORMATIE. decit un user sa stea sa alerge in 50-60 de site-uri sa-si obtina aceasta informatie, eu o ofer gratis si rapid. Am acceptul tuturor autorilor pentru acest procedeu, care in Statele Unite, nu numai ca este acceptat, dar exista si mari companii care platesc – si platesc bine – bloggeri pentru a realiza acest lucru. "Time is Money".De asemenea, am unele postari foarte lungi – nu foarte multe; de cele mai multe ori, am preferat sa le transform in serial. In rest suntem de acord; atit ca trebuie sa faci distinctia intre blogurile de opinie si cele de informatie

  • lollitta

    04.05.08 12:33:54

    @Faith
    un blog dezordonat e un blog in care nu reusesti sa gasesti in mod intuitiv ceea ce te intereseaza din continut (dupa mine)
    numarul optim de insemnari depinde de tipul blogului. daca e de stiri clar ca trebuie sa fie mai multe. daca e personal dupa mine mai mult de trei pe zi e un pic cam mult.
    @mariana
    si eu am facut si probabil voi mai face multe din lucrurile pe care le-am enumerat mai sus. ma refeream la blogurile care sunt facute doar in acest fel
    @altmarius
    ceea ce spui tu este exact. Ma refeream la blogurile de opinie, imi cer scuze ca nu am precizat.

    in plus pentru copy-paste ma refeream la materialul transcris exact asa cum e in blogurile personale fara a exprima opinia proprie. O idee originala nu e usor de gasit. si de multe ori singurul lucru care face diferenta este stilul. ceea ce poate fi de ajuns

  • minosminos

    05.05.08 00:26:01

    continutul e ceea ce ma face sa citesc un blog. de fapt citesc postari, nu bloguri; am gasit posturi excelente in bloguri pline de balarii, pe care deja le-am uitat. asa cum astept de spatamani un post bun pe bloguri cu pretentii si trafic. un blog despre politica nu ma va interesa nici daca il scrie Putin si il comenteaza Basescu. bineinteles si maniera de a scrie. restul de motive intra la categoria "si altele"

    ce aprige is fetele astea!! mai bine consumati energia in exces pe barbatii vostri decat certandu-va pe bloguri.

  • lollitta
    05.05.08 00:30:24

    🙂 ai dreptate. Critica nu va ajuta niciodata un om sa devina poet, spunea Calinescu. Dar va ajuta un poet sa devina un poet mai bun

    se vede ca barbatii ne baga prea putin in seama 😛

  • Cristi

    05.05.08 10:28:01

    Off, off…Nu pot sa zic ca nu ai dreptate.Insa,de exemplu in cazul meu, este posibil sa-mi mai scape cate ceva.Nu pot sa fiu chiar perfect!Cred ca atunci cand vrei sa transmiti un mesaj nu este atat de important daca am scapat o vigura, o litera, am pus in loc de sau,..,s-au etc.Cert este ca, nu este usor sa ai articole originale.Incerc pe cat posibil sa postez articole originale la care stau si cate doua ore.Nu mai zic ca recitesc de 3 ori si tot este posibil sa imi scape cate ceva sau sa nu formulez corect si pe intelesul tuturor, mai ales ca cuvintele sunt interpretabile intotdeauna.Nu fi chiar asa de intransigenta..:)Ramane sa apreciezi singura daca merita sa citesti ceva de pe blogul meu sau nu.Acum, sti cum este,pe nimeni nu poti forta sa faca ceva daca nu simte..O zi minunata iti doresc.

  • lollitta
    05.05.08 10:54:21

    cred ca am precizat mai sus. nu ma refer la momentul in care mai scapa cate o greseala. ni se intampla tuturor si mie in primul rand. imi dau seama ca am greseli in articole mai vechi pe care le recitesc dupa luni de zile. nimeni nu este perfect.
    o zi buna si tie

  • Cristi

    05.05.08 10:58:04

    Multumesc din suflet!Inseamna ca ai revenit la sentimente mai bune!Stiam ca desi pari mai dura prin criticile pe care le aduci blogerilor, in realitate esti un om sufletist si bun in interior..:)O sa mai trec pe la tine..Imi place blogul tau.PA!

  • lollitta
    05.05.08 11:03:44

    🙂
    tin sa precizez ca erau simple observatii personale. nu aveam intentia de a parea dura. sut lucruri pe care le scriu in primul rand ca sa mi le aduc aminte eu 😉

  • Cristi

    05.05.08 11:09:09

    Ce draguta esti!Asa este…Atunci cand scriem ceva, noi insine trebuie sa tinem cont de ceea ce am scris.Altfel, este ca si cand vorbim degeaba.Pe nimeni pana la urma nu intereseaza povestile de adormit copii daca nu au si un fundament,daca ceea ce spui nu se regaseste in viata de toate zilele..:)Oricum, niciodata nu trebuie sa fi dura, sa te judeci aspru. Trebuie sa te ierti ca sa poti la randul tau sa-i ierti pe ceilalti.:)

  •  

    Published in: on Mai 2, 2008 at 14:23  Lasă un comentariu  
    Tags: ,

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/05/02/10-motive-pentru-a-nu-mai-citi-un-blog/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

