Patriotism

Eram intr-o seara in camin cu fetele din camera. Fiecare dintre noi era deja in patul sau, cu lumina stinsa. Cotinuam sa discutam pe intuneric despre subiecte esentiale, asa cum poti conversa la 20 de ani cand totul este important. La un moment dat a venit vorba despre iubirea de patrie si una dintre ele m-a intrebat:dar tu esti patrioata? Am raspuns ca nu si mi s-au aruncat toate impotriva.
De atunci au trecut cativa ani buni, dar raspunsul ar fi acelasi. Imi este un dor nebun de tara, de orasul meu si de toti cei dragi mie care stau acolo. Ba mai mult: cand ma gandesc la Romania imi vin in minte dealul Copoului din Iasi si profesorul meu de romana din liceu. Si o gramada de alte locuri si oameni.
Sentimentul patriotic inca nu mi-a venit. Nu m-am considerat destul de puternica pentru a ramane in tara si mi-am cautat norocul pe alte meleaguri. Cred ca dragostea de patrie, ca orice dragoste de altfel, ar trebui sa fie orientata doar spre obiectul iubirii. Nu consider patriotism sa-ti dea lacrimile cand auzi imnul national sau sa asculti manele doar pentru ca sunt cantate in romaneste. Din punctul meu de vedere, multi dintre cei care sustin sus si tare ca-si iubesc tara o fac doar pentru a face o impresie buna celor din jur. Cand este vorba de a renunta la avantajele personale nu mai exista altceva.
La fel de tare sunt de condamnat cei care sunt fanatici si in numele intereselor unei tari sacrifica persoanele care o formeaza.
Am insa o nelamurire: in aceasta era a globalizarii, cand aproape nu mai existe granite de nici un fel (iar cele care au ramas sunt mai mult formale), ce inseamna de fapt patriotismul? Nu devine aproape un pericol pentru umanitate?

  • RusoaicaRusoaica

    22.03.08 19:37:14

    cand am vorbit eu despre asa ceva?imi amintesc doar conversatia despre sex oral :)) si acum ti-as sari in cap ca nu esti patrioata… dar nu as rezolva nimic.
    da’ de Patras nu-ti amintesti? eu da ;;)

  • lollitta#8230;

    22.03.08 19:48:35

    ti-ai adus aminte? 🙂
    poate cand o sa cresc mare o sa devin si patrioata. cand ma intorc acasa…..

  • Anunțuri
    Published in: on Martie 22, 2008 at 18:15  Lasă un comentariu  
    Tags:

    The URI to TrackBack this entry is: https://llollitta.wordpress.com/2008/03/22/patriotism/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    Lasă un răspuns

